Аденома простати

Лікування аденоми простати у Bodro clinic у Нововолинську.

Записатись на прийом

Доброякісна гіперплазія передміхурової залози (ДГПЖ)

Це доброякісна пухлина, яка розвивається з залозистого епітелію або стромального компонента простати. Збільшена передміхурова залоза може викликати незручні симптоми сечовипускання, такі як порушення витікання сечі з сечового міхура. Це  може спричинити проблеми з сечовим міхуром, сечовивідними шляхами або нирками.

Передміхурова залоза розташована під сечовим міхуром. Трубка, яка транспортує сечу з сечового міхура (уретра), проходить через центр передміхурової залози. Коли простата збільшується, вона починає блокувати вихід сечі.

Мостовий Сергій Володимирович

Лікар-уролог

Симптоми

Виразність симптомів у людей, які мають збільшення передміхурової залози, змінюється, але симптоми мають тенденцію поступово погіршуватися з часом.

Загальні ознаки та симптоми ДГПЗ включають:

• Часта або термінова потреба у сечовипусканні
  • Збільшення частоти сечовипускання вночі (ніктурія)
  • Утруднене початкове сечовипускання
  • Слабкий потік сечі або потік, який зупиняється і починається
  • Підтікання сечі в кінці сечовипускання (дриблінг)
  • Неможливість повністю спорожнити сечовий міхур
  • Рідшими  симптомами можуть бути:
  • Інфекції сечовивідних шляхів
  • Неможливість сечовипускання
  • Кров у сечі

Розмір простати не обов’язково визначає ступінь вираженості ваших симптомів. Деякі чоловіки із лише незначним збільшенням простатами можуть мати значні симптоми, тоді як інші чоловіки з дуже збільшеними простатами можуть мати лише незначні симптоми сечовипускання.

Онлайн запис
АДЕНОМА ПРОСТАТИ

Інші можливі причини сечових симптомів

Стани, які можуть призвести до симптомів, подібних до тих, що викликані збільшеною простатою, включають:

• Інфекції сечовивідних шляхів
  • Запалення простати (простатит)
  • Звуження уретри (стриктура уретри)
  • Рубці шийки сечового міхура в результаті попередньої операції
  • Камені в сечовому міхурі або нирках
  • Проблеми з нервами, які контролюють сечовий міхур
  • Рак передміхурової залози або сечового міхура

Коли звернутися до лікаря

Якщо у вас проблеми з сечовипусканням, обговоріть їх з лікарем. Навіть якщо симптоми сечовипускання не набридають, важливо визначити або виключити будь-які основні причини. Якщо не лікуватися, проблеми з сечовипусканням можуть призвести до обструкції сечовивідних шляхів.

Причини

Причини на сьогоднішній день до кінця не з’ясовані. Однак це може бути пов’язано зі зміною балансу статевих гормонів у міру дорослішання чоловіків.

Фактори ризику

Факторами ризику збільшення передміхурової залози є:

• Старіння. Збільшення передміхурової залози рідко викликає ознаки та симптоми у чоловіків молодших 40 років. Близько третини чоловіків відчувають помірну та важку симптоматику до 60 років, а приблизно половина – до 80 років.
  • Діабет та певні захворювання серця. Дослідження показують, що діабет, а також серцеві захворювання  з використанням бета-блокаторів можуть збільшити ризик виникнення ДГПЗ.
  • Спосіб життя. Ожиріння збільшує ризик ДГПЖ, тоді як фізичні вправи можуть знизити ризик.

Ускладнення

Ускладнення збільшеної простати можуть включати:

• Раптова неможливість сечовипускання (затримка сечі).
  • Інфекції сечовивідних шляхів (ІПС). Неможливість повністю спорожнити сечовий міхур може збільшити ризик інфікування у ваших сечовивідних шляхах.
  • Камені в сечовому міхурі. Вони, як правило, викликані нездатністю повністю спорожнити сечовий міхур. Камені в сечовому міхурі можуть викликати інфікування, подразнення сечового міхура, кров у сечі та перешкоджання потоку сечі.
  • Порушення тонусу сечового міхура. Сечовий міхур, який не спорожнився повністю, з часом може розтягуватися і слабшати. Як результат, м’язова стінка сечового міхура більше не стискається належним чином, що ускладнює повне спорожнення сечового міхура.
  • Враження нирок. Як правило виникає при внутрішньоміхуровому росту простати, коли збільшена простата здавлює сечоводи, і виникає порушення відтоку сечі з нирок до сечового міхура. Що може привести до розвитку запальних захворювань нирок та  ниркової недостатності.
Запишись на прийом прямо тут

Діагностика

Основана на характерних скаргах чоловіків. Для їх стандартизації використовують анкетування за Міжнародною шкалою оцінки простатичних симптомів  – I-PSS.

Також наступних методів обстеження:

• Пальцеве ректальне дослідження. Лікар вставляє палець у пряму кишку, щоб перевірити простату на збільшення.
  • Аналіз сечі. Аналіз зразка вашої сечі може допомогти виключити інфекцію або інші стани, які можуть викликати подібні симптоми.
  • Аналіз крові. Результати можуть свідчити про проблеми з нирками.
  • Аналіз крові на простатоспецифічний антиген (PSA). PSA – це речовина, що виробляється у вашій простаті.
  • Урофлуометрія. Ви мочитесь у посудину, приєднану до апарату, який вимірює швидкість сечовипускання.
  • Тест на залишковий об’єм сечі. Цей тест вимірює, чи можна спорожнити сечовий міхур повністю. Тест можна зробити за допомогою УЗД.
  • Щоденник сечовипускань. Запис частоти та кількості сечі може бути особливо корисним, якщо більше третини щоденного виділення сечі відбувається вночі.
  • Трансректальне УЗД. Ультразвуковий зонд вставляється у вашу пряму кишку для вимірювання та оцінки простати.
  • Біопсія простати.  Дане дослідження використовується при підозрі на рак передміхурової залози.
  • Дослідження уродинаміки та тиску. Катетер вводиться через уретру в сечовий міхур. Рідина повільно вводиться у ваш сечовий міхур. Потім вимірюється тиск у сечовому міхурі та визначається, наскільки добре працюють м’язи сечового міхура. Ці дослідження зазвичай застосовуються лише у чоловіків із підозрою на неврологічні проблеми.
  • Цистоскопія. У ваш сечівник вставляється  інструмент (цистоскоп), що дозволяє лікарю бачити всередині уретри та сечового міхура. Перед цим обстеженням вам дадуть місцеве знеболення.

Лікування

Пропонується широкий спектр методів лікування, яке включає. як медикаментозне лікування, так і хірургічне.

Вибір методу лікування залежить від кількох факторів, серед яких:

• Розмір простати
  • Вік
  • Ваше загальне здоров’я
  • Якість життя (дискомфорт, який спричиняє вам це захворювання)
  • Якщо ваші симптоми толерантні, то можна просто стежити за своїми симптомами.

Медикаментозне лікування

• Альфа-блокатори. Ці ліки знижують тонус м’язів шийки сечового міхура та простати, полегшуючи сечовипускання.
  • Інгібітори 5-альфа-редуктази. Ці ліки зменшують вашу простату, запобігаючи гормональні зміни, що викликають ріст простати.
  • Комбінована медикаментозна терапія.  Одночасне приймання альфа-блокаторів та інгібіторів 5-альфа-редуктази, якщо один із препаратів самостійно не є ефективним.
  • Фітопрепарати

Оперативні методи лікування

• Виділяють два види операцій: відкриті (трансвезікальна аденомектомія) та малоінвазивні.
  • Хірургічні методи можуть бути рекомендовані, якщо:
  • Ліки не полегшили ваші симптоми
  • У вас порушення відтоку сечі, камені в сечовому міхурі, кров у сечі або проблеми з нирками
  • Ви віддаєте перевагу остаточному лікуванню
  • Існує кілька видів малоінвазивних методик.
  • Трансуретральна резекція простати
  • Трансуретральна інцізія передміхурової залози
  • Трансуретральна мікрохвильова термотерапія
  • Трансуретральна електровапоризація передміхурової залози
  • Лазерна вапоризація передміхурової залози
  • Підтяжка передміхурової залози (PUL)
  • Подальший догляд
  • Ваша подальша допомога буде залежати від конкретної методики, яка використовується для лікування збільшеної простати.
  • Спосіб життя та домашні засоби
  • Щоб контролювати симптоми збільшеної простати, спробуйте:
  • Обмежте напої ввечері. Не пийте нічого за годину-дві до сну, щоб уникнути підйому в туалет вночі.
  • Обмежте кофеїн та алкоголь. Вони можуть посилити вироблення сечі, подразнювати сечовий міхур і погіршити симптоми.
  • Обмежуйте знеболюючі засоби або антигістамінні препарати. Ці препарати впливають на м’язи навколо уретри, які контролюють надходження сечі, утруднюючи сечовипускання.
  • Спробуйте регулярне сечовипускання – наприклад, кожні чотири години протягом дня – щоб «перетренувати» сечовий міхур.
  • Дотримуйтесь здорового харчування.
  • Будьте активними. Навіть невелика кількість фізичних вправ може допомогти зменшити проблеми з сечовипусканням, викликані збільшеною простатою.
  • Підготовка до зустрічі
  • Складіть список своїх симптомів, включаючи будь-які, які можуть здатися не пов’язаними з причиною, з якої ви запланували зустріч.
  • Слідкуйте за тим, як часто і при сечовипусканні ви відчуваєте, що повністю спорожняєте сечовий міхур, і скільки рідини ви п’єте.
  • Складіть список вашої ключової медичної інформації, включаючи інші умови, які у вас можуть виникнути.
  • Складіть список усіх ліків, вітамінів або добавок, які ви зараз приймаєте.
  • Запишіть питання, щоб звернутися до лікаря.
  • Питання, які потрібно задати лікареві
  • Можливо, збільшена простата чи щось інше викликає мої симптоми?
  • Які обстеження мені потрібні?
  • Які мої варіанти лікування?
  • Чи є обмеження щодо сексуальної активності?
  • Не соромтеся ставити інші питання під час зустрічі.
  • Чого очікувати від лікаря
  • Ваш лікар, швидше за все, задасть вам ряд питань. Готовність відповісти на них може дати вам більше часу для вирішення будь-яких проблем. Вас можуть запитати:
  • Коли ви вперше почали відчувати сечові симптоми? Вони були безперервними чи випадковими? Вони поступово погіршувались з часом, або вони наступили раптово?
  • Як часто ти мочишся вдень і як часто потрібно вставати вночі, щоб помочитися?
  • Ви коли-небудь неутримували сечу? Чи є у вас часті або спонтанні позови сечовипускання?
  • Вам важко почати сечовипускання? Ви починаєте і зупиняєтесь при сечовипусканні, чи відчуваєте, що вам доводиться напружуватися, при сечовипусканні? Чи буває колись таке відчуття, ніби ви повністю не випорожнили міхур?
  • Чи є печіння при сечовипусканні, біль у ділянці сечового міхура або кров у сечі? У вас були запалення сечовивідних шляхів?
  • Чи є у вас в близьких родичів  раку передміхурової залози або сечокам’яна хвороба?
  • У вас коли-небудь виникли проблеми з  ерекцією  або інші сексуальні проблеми?
  • Ви коли-небудь переносили операції або інші процедури, яка передбачала введення інструменту  в уретру?
  • Чи приймаєте ви розріджувачі крові?
  • Скільки кофеїну ви споживаєте? Яке ваше споживання рідини?
Запишись на прийом прямо тут

Телефонуйте нам