Передчасна еякуляція

Передчасна еякуляція відбувається тоді, коли чоловік еякулює швидше під час статевого акту, ніж хотів би він або його партнер.

Лікування передчасної еякуляції

Передчасна еякуляція – поширена сексологічна скарга. Статистика різна, але 1 з 3 чоловіків кажуть, що відмічають цю проблему в якийсь час, тобто близько 30 %.

Поки це трапляється нечасто, це не викликає занепокоєння.

Однак, можливо, вам поставлять діагноз передчасна еякуляція, якщо ви:

• завжди або майже завжди еякулюєте протягом однієї хвилини після проникнення
  • не в змозі затримати еякуляцію під час статевого акту весь або майже весь час.

Ви відчуваєте себе в розпачі і розчаруванні і, як правило, уникаєте сексуальної близькості.

І психологічні, і біологічні фактори можуть відігравати роль у передчасній еякуляції. Хоча багато чоловіків почуваються збентеженими, коли говорять про це. Передчасна еякуляція – це звичайний, і піддається лікуванню стан. Ліки, психотерапія та сексуальні методи, які затримують еякуляцію – або їх комбінація – можуть допомогти покращити секс для вас та вашого партнера.

Конфіденційна контактна форма

Мостовий Сергій Володимирович

Уролог, дитячий уролог, сексопатолог

Симптоми

Основним симптомом передчасної еякуляції є неможливість затримати еякуляцію на більш ніж одну хвилину після проникнення.

Передчасна еякуляція може бути класифікована як:

• Вроджена (первинна). Передчасна еякуляція відбувається весь або майже весь час, починаючи з ваших перших сексуальних контактів протягом усього життя. Наприклад, при синдромі парацентральних дольок.
  • Набута (вторинна). Набута передчасна еякуляція розвивається на фоні чогось. Коли ви мали попередні сексуальні контакти без проблем з еякуляцією.
  • Також виділяють еякуляцію ante porte – еякуляція, яка виникає до введення статевого члена.

Багато чоловіків вважають, що у них симптоми передчасної еякуляції, але симптоми не відповідають діагностичним критеріям передчасної еякуляції. Натомість у цих чоловіків може бути природна мінлива передчасна еякуляція, яка включає періоди швидкої еякуляції, а також періоди нормальної еякуляції.

ПЕРЕДЧАСНА ЕЯКУЛЯЦІЯ

Коли звернутися до лікаря

Поговоріть зі своїм лікарем, якщо ви еякулюєте раніше, ніж бажаєте. Чоловікам властиво почуватися сором’язливим щодо обговорення проблем сексуального здоров’я, але не дозволяйте цьому заважати говорити зі своїм лікарем. Передчасна еякуляція – поширена проблема, і вона піддається лікуванню.

Для деяких чоловіків розмова з лікарем може допомогти зменшити занепокоєння щодо передчасної еякуляції. Наприклад, може бути заспокійливим почути, що періодична передчасна еякуляція є нормальною, і що середній час від початку статевого акту до еякуляції становить приблизно п’ять хвилин.

Причини

Точна причина передчасної еякуляції не відома. Хоча колись вважалося, що це лише психологічний характер. Тепер відомо, що передчасна еякуляція передбачає складну взаємодію психологічних та фізіологічних факторів.

Психологічні причини

Психологічні фактори, які можуть грати певну роль, і включають:

• Ранні сексуальні переживання
  • Сексуальне насильство
  • Некрасивий вигляд свого тіла
  • Депресія

Інші фактори, які можуть грати певну роль, включають:

• Еректильна дисфункція. Чоловіки, які занепокоєні отриманням або підтримкою ерекції під час статевого акту, можуть сформувати схему щоб переключитися на еякуляцію, що може бути важко змінити.
  • Тривога. У багатьох чоловіків із передчасною еякуляцією також виникають проблеми із занепокоєнням – або конкретно щодо сексуальної ефективності, або пов’язані з іншими проблемами.
  • Проблеми відносин. Якщо у вас були задоволені сексуальні стосунки з іншими партнерами, у яких передчасна еякуляція траплялася нечасто, або взагалі не трапляється, можливо, міжособистісні питання між вами та вашим нинішнім партнером сприяють проблемі.

Фізіологічні причини

Ряд фізіологічних факторів може сприяти передчасній еякуляції, включаючи:

• Порушення рівня гормонів
  • Ненормальний рівень хімічних речовин у мозку, які називають нейромедіаторами
  • Запалення простати або уретри
  • Спадкові риси

Фактори ризику

Різні фактори можуть підвищити ризик передчасної еякуляції, зокрема:

• Еректильна дисфункція. У вас може бути підвищений ризик передчасної еякуляції, якщо у вас періодично або постійно виникають проблеми з отриманням або підтримкою ерекції. Страх втратити ерекцію може змусити вас свідомо чи несвідомо поспішати.
  • Стрес. Емоційне або психічне перенапруження в будь-якій області вашого життя може зіграти роль у передчасній еякуляції, обмежуючи вашу здатність розслаблятися та зосереджуватися під час сексуальних відносин.

Ускладнення

Передчасна еякуляція може спричинити проблеми в особистому житті, включаючи:

• Проблеми у відносинах. Поширеним ускладненням передчасної еякуляції є стрес у відносинах.
  • Проблеми народжуваності. Передчасна еякуляція може періодично ускладнювати запліднення для пар, які намагаються завести дитину, якщо еякуляція не відбувається внутрішньовагінально.

Діагностика

Окрім запитань про ваше сексуальне життя, ваш лікар запитає про стан вашого здоров’я та може зробити  огляд. Якщо у вас є як передчасна еякуляція, так і проблеми з ерекцією або підтриманням ерекції, ваш лікар може призначити аналіз крові для перевірки рівня чоловічого гормону (тестостерону) або інших обстежень, а також обстежити на наявність запалень уретри чи простати.

Лікування

Загальні варіанти лікування передчасної еякуляції включають поведінкові методи, місцеві анестетики, медикаменти, психотерапія, хірургічне лікування. Майте на увазі, що може знадобитися час, щоб знайти лікування або комбінацію методів лікування, які будуть працювати для вас. Поведінкове лікування плюс медикаментозна терапія може бути найбільш ефективним курсом.

Поведінкові прийоми або секс-терапія

У деяких випадках терапія передчасної еякуляції може включати в себе прості дії, наприклад, мастурбувати за годину-дві до статевого акту, щоб ви могли затримати еякуляцію під час сексу. Ваш лікар також може порекомендувати уникати статевого акту протягом певного часу та зосередитись на інших видах сексуальної гри, щоб зняти тиск із ваших сексуальних зустрічей.

Вправи на тазові м’язи

Слабкі м’язи тазового дна можуть погіршити вашу здатність затримати еякуляцію. Вправи  Кегеля можуть допомогти зміцнити ці м’язи.

Техніка паузи-стискання

Цей метод працює наступним чином:

• Почніть сексуальну активність як завжди, включаючи стимуляцію статевого члена, поки ви не почуєтеся майже готовими до еякуляції.
  • Попросіть свого партнера стиснути кінець вашого статевого члена  і тримайте притиснення протягом декількох секунд, поки потяг до еякуляції не пройде.
  • Повторивши стільки разів, скільки потрібно, ви можете дійти до точки входу до свого партнера, не еякулюючи. Після деяких практичних занять відчуття того, як знати, як затримати еякуляцію, може стати звичкою, яка більше не вимагає призупинення паузи.
  • Якщо техніка призупинення-паузи викликає біль або дискомфорт, інша методика полягає в припиненні сексуального стимулювання безпосередньо перед еякуляцією, зачекайте, поки рівень збудження знизиться, а потім почніть знову. Цей підхід відомий як техніка старт-стопу.

Презервативи

Презервативи можуть зменшити чутливість пеніса, що може допомогти затримати еякуляцію. Ці презервативи містять анестетики, або виготовлені з більш товстого латексу, щоб затримати еякуляцію.

Ліки

Місцеві анестетики

Для лікування передчасної еякуляції іноді застосовують  креми та спреї, що містять анестетики, наприклад бензокаїн, лідокаїн. Ці медикаменти наносяться на статевий член за 10 – 15 хвилин до сексу, щоб зменшити чутливість та допомогти затримати еякуляцію.

Хоча засоби для місцевого знеболення є ефективними і добре переносяться, вони мають потенційні побічні ефекти. Наприклад, деякі чоловіки повідомляють про тимчасову втрату чутливості та зниження сексуального задоволення. Іноді жінки-партнери також повідомляють про ці побічні ефекти.

Пероральні препарати

Антидепресанти. Побічним ефектом деяких антидепресантів є затримка оргазму. З цієї причини використовуються селективні інгібітори зворотного захоплення серотоніну, такі як  сертралін , пароксетин, дапоксетин які допомагають затримати еякуляцію.

Ці препарати зазвичай потребують 5-10 днів, щоб побачити ефект. Але лікування може зайняти 3-4 тижні, перш ніж ви побачите повний ефект.

Інгібітори фосфодіестерази-5 типу. Деякі препарати, що застосовуються для лікування еректильної дисфункції, такі як силденафіл, тадалафіл або варденафіл  також можуть допомогти при передчасній еякуляції. Небажані побічні ефекти можуть включати головний біль, почервоніння обличчя. Ці препарати можуть бути ефективнішими при застосуванні у поєднанні з СІЗЗС.

Альфа-адреноблокатори: силодозин, тамсулозин. Ці препарати зазвичай використовують для лікування доброякісної гіперплазії передміхурової залози.

Психотерапія

Сеанси можуть допомогти вам зменшити тривогу та знайти кращі способи подолання стресу. Психотерапія, швидше за все, допоможе, коли її застосовують у поєднанні з медикаментозною терапією.

Хірургічні методи лікування

Використовують методику мікрохірургічної денервації головки статевого члена.

Їх використовують, як правело при синдромі парацентральних  дольок, або коли вище зазначені методи лікування не дають ефект.

Підготовка до зустрічі з лікарем

Інформація, яку потрібно записати заздалегідь:

• Симптоми. Як часто ви еякулюєте перед тим, як хотіли б ви або ваш партнер? Як довго після початку статевого акту ти зазвичай еякулюєш?
  • Сексологічний анамнез. Подумайте про свої стосунки та сексуальні контакти з моменту сексуальної активності. У вас були проблеми з передчасної еякуляцією раніше? З ким і за яких обставин?
  • Захворювання. Запишіть будь-які інші медичні стани, чи захворюванн, включаючи психічне здоров’я. Також зверніть увагу на препарати, які ви зараз приймаєте або нещодавно приймали.

Основні питання, які слід задати лікареві

У наведеному нижче списку пропонуються запитання до лікаря про передчасну еякуляцію. Не соромтеся задавати більше питань під час консультації:

• Що може бути причиною моєї передчасної еякуляції?
  • Які обстеження ви рекомендуєте?
  • Який підхід до лікування ви рекомендуєте?
  • Як швидко після початку лікування я можу очікувати покращення?
  • В мене може повторитися ця проблема?

Чого очікувати від лікаря?

Ваш лікар може задати дуже особисті запитання, а також, можливо, захоче поговорити з вашим партнером. Щоб допомогти лікареві визначити причину вашої проблеми та найкращий курс лікування, будьте готові відповісти на такі питання, як:

• Як часто у вас передчасна еякуляція?
  • Коли ви вперше відмітили передчасну еякуляцію?
  • У вас передчасна еякуляція тільки з конкретним партнером або партнерами?
  • Чи маєте ви передчасну еякуляцію кожного разу, коли займаєтесь сексом?
  • Як часто ви займаєтесь сексом?
  • Наскільки вас турбує передчасна еякуляція?
  • Наскільки вашого партнера турбує передчасна  еякуляція?
  • Наскільки ви задоволені вашими нинішніми стосунками?
  • Ви маєте проблеми з  ерекцєю?
  • Ви вживаєте наркотики чи алкоголь?