Халюс вальгус – кісточка на великому пальці ноги

Халюс вальгус (кісточка на ногах)

Hallux Valgus – це кісткова шишка, яка утворюється на суглобі біля основи великого пальця. Це відбувається, коли частина кісток у передній частині вашої стопи відсувається з місця.

Це призводить до того, що кінчик великого пальця ноги потягнеться до менших пальців і змушує суглоб біля основи великого пальця ноги стирчати. Шкіра над деформацією може бути червоною і болючою.

Носіння тісного вузького взуття може спричинити запалення або погіршити деформацію. Вона також може розвиватися внаслідок деформації стопи або стану здоров’я, наприклад, артриту.

Брус Роман Богданович

Ортопед-травматолог

Ваш телефон *

Халюс вальгус - кісточка на великому пальці ноги. Причини виникнення

Існує багато теорій про те, як розвивається Hallux Valgus, але точна причина невідома.

Фактори, ймовірно, включають:

• Спадковий тип стопи
  • Напруження стопи або травми
  • Деформації, наявні при народженні

Експерти не погоджуються з тим, чи тісне взуття на високих підборах чи занадто вузьке взуття спричиняє деформацію, чи взуття просто сприяє розвитку захворювання.

Деформації можуть бути пов’язані з певними видами артриту, особливо запальними типами, такими як ревматоїдний артрит.

Симптоми

Ознаки та симптоми Hallux Valgus включають:

• Випинається шишка на зовнішній стороні основи великого пальця
  • Набряк, почервоніння або хворобливість навколо суглоба великого пальця
  • Мозолі – вони часто розвиваються біля першого і другого пальців стоп
  • Постійний або періодичний біль
  • Обмежений рух великого пальця

Діагностика

Ваш лікар може визначити вальгусну деформацію, оглянувши вашу стопу.

Після фізикального обстеження рентген вашої стопи може допомогти вашому лікарю визначити найкращий спосіб його лікування.

Халюс вальгус – кісточка на великому пальці ноги

Лікування

Варіанти лікування варіюються залежно від ступеня тяжкості вашого ураження та від того, який біль він викликає.

Консервативне лікування

Нехірургічні методи лікування, які можуть полегшити біль включають:

• Зміна взуття. Носіть містке, зручне взуття, яке забезпечує багато місця для ваших ніг.
  • Прокладки. Безрецептурні немедичні наконечники або подушки можуть бути корисними. Вони можуть діяти як буфер між вашою ногою і взуттям і полегшити ваш біль.
  • Взуттєві вставки (ортопедичні устілки). Можуть допомогти рівномірно розподілити тиск при русі ногами, зменшивши симптоми і запобігаючи погіршення стану. Безрецептурні підставки можуть допомогти деяким людям; інші вимагають ортопедичних приладів за рецептом.
  • Кріотерапія. Після того, як ви занадто довго стояли на ногах або якщо він запалився, може допомогти зняти хворобливість і набряк. Якщо у вас порушення чутливості або проблеми з кровообігом на ногах, спочатку проконсультуйтеся з лікарем перед застосуванням.

Хірургічні варіанти

Якщо консервативне лікування не полегшить ваші симптоми, вам може знадобитися операція.
Існує безліч хірургічних процедур для Hallux Valgus, і жодна методика не найкраща для кожної проблеми.

Хірургічні процедури при лікуванні можна проводити як окремі оперції, так і в комбінації методик.

Вони можуть залучати:

• Видалення набряклої тканини навколо суглоба великого пальця
  • Випрямлення великого пальця ноги, видалення частини кістки
  • Вирівнювання однієї або декількох кісток переднього відділу стопи до нормального положення, щоб виправити ненормальний кут у суглобі великого пальця.

Ви зможете ходити на нозі відразу після операції в спеціальному взутті. Однак повне одужання може зайняти від 2 до 6 місяців.

Щоб запобігти рецидиву, після відновлення потрібно буде носити належне взуття. Інколи бувають рецидиви деформації які потребують повторної операції.

Порадьтеся з лікарем про те, що ви можете очікувати після операції на Hallux Valgus.

Ускладнення

Можливі ускладнення Hallux Valgus включають:

• Бурсит. Цей хворобливий стан виникає, коли запалюються дрібні сумки навколо суглоба та наповнюються рідиною.
  • Молоткоподібна деформація 2-3 пальців. Ненормальний згин, що виникає в середньому суглобі пальця ноги, може викликати біль і тиск.
  • Метатарсалгія. Цей стан викликає біль і набряк в склепінні вашої стопи.

Профілактика

Щоб запобігти появі Hallux Valgus, вибирайте взуття ретельно.

У них повинна бути широка передня частина – без загострених пальців – і між кінчиком вашого великого пальця і кінцем взуття повинен бути простір.

Ваші черевики повинні відповідати формі ваших ніг, не стискаючи і не натискаючи на якусь частину стопи.

Що робити, якщо я знаходжусь далеко від Bodro clinic але хочу проконсультуватися з приводу операції?

Ми розуміємо, що в сучасному світі часто немає сенсу приїжджати для того, щоб проконсультуватися з приводу операції. Обстеження можна передати через електронку чи viber. Проконсультуватися можна з любої точки світу через Skype, Zoom чи messenger.

Тому перш за все ви можете заповнити форму прямо тут на сторінці, де опишете свою проблему, можете прикріпити копії обстежень, і наш відповідальний лікар дасть вам відповідь і домовиться з вами про спілкування у зручний спосіб.

Ваш телефон *

Це абсолютно безкоштовно

Після заповнення форми вам зателефонує наш хірург