Біль між лопатками

Біль в спині між лопатками все більше зустрічається у людей працездатного віку.

Біль в спині між лопатками

Достатньо часте явище, яке останнім часом все більше зустрічається не лише у людей похилого віку, а й у людей працездатного віку.

Біль між лопатками може виникати періодично і мати ниючий,  слабо інтенсивний характер, на який ми можемо навіть не звертати уваги, а може бути різко вираженим, гострим.

Крижановська Оксана Василівна

Невропатолог, дієтолог

Причини болю між лопатками

• Частою причиною виникнення болю між лопатками є різні патології хребта, що викликають подразнення нервових корінців або їх защемлення. Це приводить до розвитку набряку та запалення, порушення інервації тканин. Може розвиватись в наслідок неправильної постави, слабких м’язів чи інших наслідків сучасного життя, яких не було раніше.

Сюди можуть належати:

• зміщення хребців
    • остеохондроз хребта
    • викривлення кребта (кіфоз, кіфосколіоз, сколіоз)
    • міжреберна невралгія
    • спондильоз, спондилоартроз
    • хвороба Бєхтерєва
    • протрузія міжхребцевого диска
    • грижі Шморля
    • міжхребцева грижа
    • Хвороба Шеєрмана-Мау
  • Біль в спині між лопатками може бути ознакою проблеми з серцево-судинною системою. Біль віддає в ліву лопатку або руку, в грудну клітку спереду, часто має здавлюючий або гострий, пекучий характер, що може вказувати на стенокардію або інфаркт міокарда. Тому біль в спині між лопатками – завжди привід для обов’язкового проведення електрокардіографії (ЕКГ), щоб виключити проблему з серцем.
  • Біль в спині між лопатками може бути викликана м’язовим компонентом. Сильне перенапруження м’язів викликає їх спазм, особливо тих, що розташовані в міжлопатковій ділянці. Спазм добре визначається з допомогою пальпації.
  • Біль між лопатками супроводжується хрускотом під лопаткою. Це пов’язано із запаленням підлопаткової сумки і відкладанням солей кальцію з формуванням кальцинатів, а також наявністю екзостозів лопатки.
  • Захворюваннях внутрішніх органів. Запалення плеври легень, холецистит, хвороби печінки, виразкова хвороба шлунка, а також ішемічні стани серцевого м’яза можуть викликати біль у міжлопатковій ділянці.

Також біль в спині між лопатками може бути пов’язаний із забоєм м’яких тканин спини, переломом ребер та хребців, що пов’язано з травмою і має свої особливості перебігу.

БІЛЬ МІЖ ЛОПАТКАМИ

Діагностика:

• Спочатку вас проконсультує невропатолог, яка визначить подальші діагностичні і лікувальні дії
  • Рентген, МРТ грудного відділу хребта
  • ЕКГ
  • Ендоскопічне обстеження
  • Аналіз крові
  • УЗД серця та органів черевної порожнини.