Плоскостопість

Плоскостопість у Bodro clinic у Нововолинську.

Плоскостопість

Плоскостопість – це згладженість дуги на внутрішній стороні стопи, що дозволяє всій підошві ваших ніг торкатися підлоги, коли ви ходите.

Поширений і зазвичай безболісний стан плоскостопості може виникати, коли дуги не розвиваються в дитинстві. В інших випадках плоскостопість розвивається після травми.

Плоскостопість іноді може сприяти проблемам у щиколотках і колінах, оскільки стан може змінити біомеханіку ходи. Якщо у вас не виникає біль, лікування плоскостопості зазвичай не потрібно.

Шопук Віктор Миколайович

Ортопед-травматолог

Брус Роман Богданович

Ортопед-травматолог

Причини плоскоступості

Плоска стопа є нормальною для немовлят та малюків, тому що дуга стопи ще не розвинулася. Дуги більшості людей розвиваються протягом дитинства, але в деяких людей ніколи не розвивають дуги. Це нормальна зміна типу стопи, і люди без дуг можуть мати або не мати проблем.

Деякі діти мають гнучку плоскостопість, в якій арку видно, коли дитина сидить або стоїть на носках, але зникає, коли дитина стоїть. Більшість дітей без проблем переростає гнучку плоскостопість.

Арки також можуть просідати з часом. Багаторічне навантаження може послабити сухожилля, яке проходить по внутрішній стороні щиколотки, і сприяє підтримці дуги.

До факторів, які можуть підвищити ризик плоскостопості, відносять:

• Ожиріння
  • Травми стопи або щиколотки
  • Ревматоїдний артрит
  • Старіння
  • Цукровий діабет

ПЛОСКОСТОПІСТЬ

Симптоми

У більшості людей немає ознак чи симптомів, пов’язаних із плоскостопістю. Але деякі люди з плоскостопістю відчувають болі в стопі, особливо в області п’ят або склепіння. Біль може посилюватися при фізичній активності. Також може спостерігатися набряк по внутрішній стороні щиколотки.

Коли звернутися до лікаря

Порадьтеся з лікарем, якщо у вас або у вашої дитини болять ноги.

Діагностика

Щоб оглянути біомеханіку ваших ніг, ваш лікар буде спостерігати за вашими ступнями спереду і ззаду і попросить вас стати на ноги. Він також може дивитися на модель зносу вашого взуття.

Тести візуалізації

Якщо у вас сильно болять ноги, ваш лікар може призначити такі обстеження, як:

• Рентген. Простий рентген використовує невелику кількість випромінювання для отримання зображень кісток і суглобів у ваших стопах. Це особливо корисно при виявленні артриту, також можна визначити ступінь захворювання.
  • Комп’ютерна томографія. Це обстеження знімає рентгенівські знімки вашої стопи з різних кутів і дає набагато більше деталей, ніж стандартний рентген.
  • УЗД. Якщо ваш лікар підозрює травмоване сухожилля, він може запропонувати цей метод, який використовує звукові хвилі для отримання детальних зображень м’яких тканин в організмі.
  • МРТ. Використовуючи радіохвилі та сильний магніт, МРТ забезпечує відмінну деталізацію як кісток, так і м’яких тканин.

Лікування плоскостопості не потрібно, якщо вона не викликає болю.

Терапія

Якщо у вас болять стопи, ваш лікар може запропонувати:

• Аркові опори (ортопедичні устілки). Устілки можуть допомогти зняти біль, викликаний плоскостопістю. Або ваш лікар може запропонувати підібрати устілки виліплені під вашу ступню. Устілки не вилікують плоскостопість, але вони часто зменшують больові симптоми.
  • Вправи на розтяжку. Деякі люди з плоскостопістю також мають укорочене ахіллове сухожилля. Вправи для розтягування цього сухожилля можуть допомогти.
  • Опорне взуття. Структурно взуття що підтримує може бути зручніше, ніж босоніжки або туфлі з мінімальною підтримкою.
  • Фізіотерапія. Плоскостопість може сприяти надмірному перевантаженню стоп у деяких бігунів. Фізіотерапевт може зробити відео аналіз того, як ви біжите, щоб допомогти вам покращити форму і техніку. Також ефективний метод ударно-хвильової терапії.

Хірургія

Хірургічне лікування виконується в разі неефективності консервативного лікування для виправлення плоскостопості.

Профілактика

Якщо ваша плоскостопість заподіює вам незначний біль, ви можете спробувати:

• Відпочинок. Уникайте заходів, які погіршують ваш стан. Беріть участь у заходах зі слабким впливом — такі як ходьба, велосипед або плавання — а не стрибки та біг.
  • Ортопедичні устілки. Устілки можуть збільшити ваш комфорт.
  • Ортопедичне взуття. Воно ще краще дозволяє адаптувати до стоячого навантаження ноги, особливо під час роботи
  • Ліки. Можуть допомогти знеболювальні без рецепта.
  • Втрата ваги. Схуднення зменшить навантаження на ваші ноги.