Реабілітація після травми гомілкостопа

Реабілітація після травми гомілкостопа у Bodro clinic.

Реабілітація після травми гомілкостопу

Гомілковостопний суглоб є одним з найбільш обтяжених і піддається впливу травм, пов’язаних з навантаженням під тілом людини. Цей суглоб складної структури, яка призводить до малих або значних пошкоджень, деякі рухи можуть бути адаптовані до його структур. Підготовка травмованого гомілкостопу до лікування та реабілітації.

Гомілковостопний суглоб бере участь у кожному вискоку і згинанні стопи, саме тому його особливо використовують при заняттях різними видами спорту: бігом, іграми з м’ячем, баскетболі, волейболі, бейсболі, регбі. За оцінками, травми гомілкостопу трапляються близько 6 відсотків у всієї активної молоді.

У спортсменів ризик отримання травми різко зростає і становить:

• у баскетболі 40%
  • у футболі 30%
  • у волейболі 20%

Але в групі ризику є не тільки здорові та спортивні люди, люди з ожирінням та діабетом також мають проблеми з гомілковостопними суглобами.

Проблеми з гомілковостопним суглобом можуть з’являтися внаслідок травм: розтягнення і переломи, а також ревматоїдні запалення та інші захворювання суглобів та дегенеративні зміни.

Нам здається, що немає нічого важливішого в житті, ніж бачити результат своєї роботи, життя і нашої реабілітації. Адже неможливо передати словами ті відчуття, коли пацієнт не міг ходити, а ти зробив так, що він ходить. Коли людина після травми знову повертається до свого щасливого життя. І слово “дякую” від цього пацієнта додає тобі наснаги жити, і робити свою роботу добре.

Колесник
Колесник Денис Анатолійович

Лікар реабілітолог

Травми щиколотки

Найбільш поширені травми гомілкостопу включають розтягнення і підвивехнення. Рідше виникають вивихи і переломи гомілковостопного суглоба.

Ось чим відрізняються ці травми та як вони проявляються:

• розгинання гомілкостопу – ми виділяємо три ступені вивиху. Перекрут першого ступеня виникає, коли зв’язки розтягуються, відбувається невеликий розрив всередині капсули суглоба. Навколо щиколотки видно невеликий набряк, і пацієнт відчуває біль при дотику до передньої талофібулярної зв’язки. При перекруті суглоба 2 ступеня зв’язки розриваються, капсула суглоба розривається. Набряк набагато більший, на нозі з’являється гематома, а біль викликає дотик передньої талофібулярної зв’язки та перонеальної фібулярної зв’язки. Через біль пацієнт не може стояти на витягнутій нозі. Останнім часом зв’язки розриваються, біль і набряк дуже великі.
  • розгинання гомілкостопу – травма виникає, коли кістки рухаються відносно один одного неправильним способом, це може призвести до розриву капсули суглоба, а іноді і зв’язок. Вивих найчастіше є наслідком неправильного положення стопи при бігу чи ходьбі по нерівній місцевості. Перший симптом – сильний біль, який з часом набрякає.
  • перелом щиколотки – їх можна розділити на 3 типи: одномостові, двомостові або тримостові. Найчастіше переломи кістки гомілки, у багатьох випадках у пацієнта спостерігається вивих перелому. Біль сильна, як і набряк і синці в стопі.

РЕАБІЛІТАЦІЯ ПІСЛЯ ТРАВМИ ГОМІЛКОСТОПА

Реабілітація гомілкостопу

Невіддільним елементом лікування є реабілітація гомілкостопу.

Фізіотерапевт буде корисним, особливо коли сталася нестабільність щиколотки.

Найпопулярніші форми фізіотерапії, які корисні після перерозгинання гомілкостопу:

• мануальна терапія (мобілізація гомілкостопу сприяє підвищенню рухливості суглобів, маніпуляція дозволяє активувати суглоб, масаж добре впливає на шкіру, м’язи, фасції, нерви, зв’язки, сухожилля, окістя, а нервовомобілізація допомагає покращити нерви).
  • кінезіотейпінг (нанесення спеціальних пластирів на шкіру, які зменшують біль, набряки та синці, покращують кровообіг, знімають напругу м’язів, стабілізують сам суглоб)
  • суха голка (прокол голкою в потрібних місцях призводить до розслаблення напруги м’язів, відновлення відповідного м’язового тонусу, зменшуючи тим самим запалення і біль, набряки)
  • лазерна терапія (лазерний промінь світла зменшує запалення, біль, має біостимулюючий ефект і прискорює загоєння м’яких тканин)
  • гідромасаж (особливо рекомендується знеболюючий,  розслабляючий, купання із застосуванням джакузі)
  • Ультразвук ( розслаблює, покращує кровообіг та зменшує набряк).
    ударна хвиля (акустичні хвилі, які передають енергію в хворе місце, мають знеболююче,  розслаблююче, покращують кровообіг та покращують регенерацію тканин).

Що думають професійні спортсмени про реабілітацію в Bodro clinic