ПАП тест на онкоскриннінг

Мазок PAP, який також називають тестом Папа, є процедурою тестування на рак шийки матки у жінок.

Виявлення раку шийки матки

Папський мазок передбачає забирання клітин з шийки матки.

Виявлення раку шийки матки за допомогою мазка Папа дає більше шансів на вилікування. Мазок Папа також може виявити зміни в клітинах шийки матки, які дозволяють припустити, що в майбутньому може розвинутися рак. Виявлення цих аномальних клітин на ранньому етапі мазка Папа – ваш перший крок у припиненні можливого розвитку раку шийки матки.

Селедець Лариса Степанівна Лікар акушер-гінеколог
Селедець Лариса Степанівна

Лікар акушер-гінеколог

Кушнір Святослав Володимирович

Гінеколог

Савчук Вікторія Валеріївна

Лікар – гінеколог

Чому це робиться?

ПАП тест використовується для обстеження на рак шийки матки.

Мазок Папа зазвичай робиться спільно з оглядом. У жінок старше 30 років тест Папа може поєднуватися з тестом на вірус папіломи людини (ВПЛ) – поширеної інфекції, що передається статевим шляхом, яка може викликати рак шийки матки. У деяких випадках замість мазка Папа може бути проведений тест на ВПЛ.

У кого повинен бути мазок Папа?

Ви та ваш лікар можете вирішити, коли саме час приступити до тестування Папа, та як часто ви повинні проходити тест.

Взагалі лікарі рекомендують починати тестування Папа у 21 рік.

Як часто слід повторювати PAP тест?

Зазвичай лікарі рекомендують повторювати тест на Папа кожні три роки для жінок у віці від 21 до 65 років.

Жінки віком від 30 років можуть розглянути тест на пап через кожні п’ять років, якщо процедура поєднується з тестуванням на ВПЛ. Або вони можуть розглянути тест на ВПЛ замість тесту Папа.

Якщо у вас є певні фактори ризику, ваш лікар може порекомендувати більш часті мазки Папа, незалежно від вашого віку.

До таких факторів ризику належать:

• діагноз раку шийки матки або мазок Папа, який показав передракові клітини;
  • ВІЛ-інфекція;
  • ослаблена імунна система через трансплантацію органів, хіміотерапію або хронічне застосування кортикостероїдів;
  • паління.