Стенозуючий лігаментит або клацаючий палець

Стенозуючий лігаментит або (клацаючий палець) – це стан, при якому один з ваших пальців застрягає в зігнутому положенні. Палець може зігнутись або випрямитись з клацанням – як би спрацьовуючий та відпущений курок.

Він виникає, коли запалення звужує простір всередині оболонки, яка оточує сухожилля в ураженому пальці. Якщо захворювання запущене, ваш палець може зафіксуватися в зігнутому положенні.

Люди, чия робота пов’язана з повторними захоплюючими діями, мають високий ризик розвитку клацаючого пальця. Стан також частіше зустрічається у жінок та у тих, хто має цукровий діабет. Лікування тригерного пальця варіюється в залежності від ступеня тяжкості.

Брус Роман Богданович

Ортопед-травматолог

Шопук Віктор Миколайович

Ортопед-травматолог

Ваш телефон *

Причини

Сухожилля – це волокнисті шнури, які прикріплюють м’язи до кістки. Кожне сухожилля оточене захисною оболонкою. Клацаючий палець виникає, коли сухожильна оболонка ураженого пальця стає подразненою і запаленою. Це заважає нормальному ковзному руху сухожилля по оболонці.

Тривале подразнення оболонки сухожилля може призвести до рубцювання, потовщення та утворення набряків (вузликів) на сухожиллі, які ще більше перешкоджають руху сухожилля.

Фактори ризику

До факторів, які піддають вас ризику розвитку клацаючого пальця, належать:

• Повторне захоплення. Заняття та захоплення, які пов’язані з повторним використанням рук та тривалим стисканням, можуть збільшити ризик появи захворювання.
  • Певні проблеми зі здоров’ям. Люди, які страждають на діабет або ревматоїдний артрит, мають більш високий ризик розвитку клацаючого пальця.
  • Ваша стать. Тригерний палець частіше зустрічається у жінок.
  • Операція синдрому карпального каналу. Клацаючий палець може бути ускладненням, пов’язаним з хірургічною операцією з приводу синдрому карпального каналу, особливо протягом перших шести місяців після операції.

Симптоми

Ознаки та симптоми клацаючого пальця можуть прогресувати від легкого до важкого та включати:

• Погана рухомість пальця, особливо вранці
  • Під час переміщення пальця відчуття клацання
  • Утвір (вузлик) в долоні біля основи ураженого пальця
  • Палець замикає в зігнутому положенні та при спробі руху раптом випрямляється
  • Палець зафіксований у зігнутому положенні, яке ви не можете випрямити.

Стенозуючий лігаментит може виникнути на будь-якому пальці, включаючи великий палець. Одночасно може уражатися більше одного пальця, і можуть бути залучені обидві руки.

Стенозуючий лігаментит або клацаючий палець

Коли звернутися до лікаря

Негайно зверніться за медичною допомогою, якщо ваш суглоб пальця гарячий і запалений, оскільки ці ознаки можуть свідчити про інфекцію.

Якщо у вас є обмеження захвату, оніміння або біль у суглобі пальця, або якщо ви не можете випрямити або зігнути палець, запишіться на прийом до лікаря.

Діагностика

Діагностика клацаючого пальця не потребує детального тестування. Ваш лікар поставить діагноз на основі ваших скарг та фізичного обстеження. Під час фізикального обстеження лікар попросить вас зігнути та розігнути кисть, перевіривши наявність болю, плавність руху та наявність свідчень про блокування.

Ваш лікар також пропальпує, щоб побачити, чи присутній вузлик. Якщо вузлик пов’язаний з клацаючим пальцем, вузлик буде рухатися в міру переміщення пальця, оскільки вузлик – це область набряку частини сухожилля, яке рухає пальцем.

Лікування

Лікування клацаючого пальця варіюється в залежності від його тяжкості та тривалості.

Ліки

Нестероїдні протизапальні препарати – можуть полегшити біль, але навряд чи полегшать набряк, що звужує оболонку сухожилля яка захоплює сухожилля.

Терапія

Консервативні неінвазивні методи лікування можуть включати:

• Відпочинок. Уникайте заходів, які вимагають повторного стискання, багаторазового захоплення або тривалого використання вібраційної ручної техніки, поки ваші симптоми не покращаться. Якщо ви взагалі не зможете уникнути цих заходів, то напівзахисні рукавички можуть забезпечити певний захист.
  • Вправи на розтяжку. Ваш лікар може також запропонувати ніжні вправи, які допоможуть зберегти рухливість у пальці.

Хірургічні та інші процедури

Якщо ваші симптоми сильні або консервативне лікування не допомогло, ваш лікар може запропонувати:

• Стероїдні ін’єкції. Ін’єкція стероїдного препарату біля або в сухожильну оболонку може зменшити запалення і дати можливість сухожилку знову вільно ковзати. Це найпоширеніше лікування, і воно, як правило, ефективно у більшості людей, які лікуються. Але іноді потрібно більше однієї ін’єкції. Для людей, хворих на діабет, ін’єкції стероїдів, як правило, менш ефективні.
  • Ударно хвильова терапія. На початкових стадіях захворювання має позитивний ефект.
  • Хірургічне лікування. Через невеликий розріз біля основи ураженого пальця, ортопед розрізає звужений відділ сухожильної оболонки, чим відновлює вільні рухи в пальці. Операція виконується в умовах операційної під місцевим знеболенням. Після чого пацієнт іде додому.

Що робити, якщо я знаходжусь далеко від Bodro clinic але хочу проконсультуватися з приводу операції?

Ми розуміємо, що в сучасному світі часто немає сенсу приїжджати для того, щоб проконсультуватися з приводу операції. Обстеження можна передати через електронку чи viber. Проконсультуватися можна з любої точки світу через Skype, Zoom чи messenger.

Тому перш за все ви можете заповнити форму прямо тут на сторінці, де опишете свою проблему, можете прикріпити копії обстежень, і наш відповідальний лікар дасть вам відповідь і домовиться з вами про спілкування у зручний спосіб.

Ваш телефон *

Це абсолютно безкоштовно

Після заповнення форми вам зателефонує наш хірург