Відсутність оргазму у жінок

Оргазм різниться по інтенсивності, а жінки різняться за частотою своїх оргазмів та величиною стимуляції, необхідної для запуску оргазму.

Аноргазмія у жінок

Відсутність оргазму у жінок – це відсутність оргазму після достатньої сексуальної стимуляції.

Якщо ви задоволені кульмінацією своїх сексуальних дій, турбуватися не потрібно. Однак якщо вас турбує відсутність оргазму або інтенсивність ваших оргазмів, поговоріть зі своїм лікарем про аноргазмію.

Конфіденційна контактна форма

Мостовий Сергій Володимирович

Уролог, дитячий уролог, сексопатолог

Симптоми

Оргазм – це відчуття сильного фізичного задоволення та звільнення напруги, що супроводжується мимовільними, ритмічними скороченнями м’язів вашого тазового дна. Але це не завжди виглядає – чи звучить – як у кіно. Те, як відчувається оргазм, у жінок різниться, і у людини він може відрізнятися від оргазму до оргазму.

За визначенням, основними симптомами аноргазмії є неможливість оргазму або тривалі затримки досягнення оргазму, які для вас викликають занепокоїння. Але існують різні типи аноргазмії:

• Первинна аноргазмія. У вас ніколи не було оргазму з моменту початку статевих відносин.
  • Вторинна, або набута, аноргазмія. Яка виникає на фоні якихось причин у жінок, які раніше мали оргазм, чи у партнера. Наприклад , ситуаційна аноргазмія: ви можете отримати оргазм лише за певних обставин, або лише з певним партнером, чи передчасна еяколяція в партнера, перерваного статевого акту, невдало вибраної пози для здійснення статевого акту. Чи внаслідок якихось соматичних захворювань у жінок, порушень гормонального фону, стресових чи депресивних станів та інше.

ВІДСУТНІСТЬ ОРГАЗМУ У ЖІНОК

Коли звернутися до лікаря

Порадьтеся зі своїм лікарем, якщо у вас є питання щодо оргазму або ви стурбовані можливістю досягти оргазму.

Причини

Оргазм – це складна реакція на різні фізіологічні, емоційні та психологічні фактори. Труднощі в будь-якій з цих областей можуть вплинути на вашу здатність до оргазму.

Фізіологічні причини

Широкий спектр захворювань, фізіологічних змін та ліків може заважати оргазму:

• Хвороби. Серйозні захворювання, такі як розсіяний склероз та хвороба Паркінсона, та пов’язані з ними наслідки психологічного самопочуття можуть перешкоджати оргазму.
  • Гінекологічні захворювання. Гінекологічні операції, такі як гістеректомія, чи оваріоектомія ( видалення ячників) або операції з приводу раку, можуть вплинути на оргазм. Також відсутність оргазму часто поєднується з іншими сексуальними проблемами, такими як незручний або болісний акт. Також гінекологічні захворювання, які пов’язані з ендокринними порушеннями , зокрема з продукцією гормонів, а також різного роду запальні захворювання жіночих статевих органів.
  • Ліки. Багато ліків, можуть пригнічувати оргазм, включаючи препарати для лікування  артеріального тиску, антипсихотичні засоби, антигістамінні засоби та антидепресанти – особливо селективні інгібітори зворотного захоплення серотоніну (SSRI).
  • Алкоголь та куріння. Занадто багато алкоголю може утруднити вашу здатність до оргазму. Куріння може обмежити приплив крові до статевих органів.
  • Старіння. З віком нормальні зміни вашої анатомії, гормонів, неврологічної та кровоносної системи можуть вплинути на вашу сексуальність. Зниження рівня естрогену під час переходу до менопаузи та симптомів менопаузи, таких як нічний піт і зміна настрою, можуть вплинути на сексуальність.

Психологічні причини

Багато психологічних факторів відіграють роль у вашій здатності до оргазму, включаючи:

• Проблеми з психічним здоров’ям, такі як тривога або депресія
  • Погане зображення тіла
  • Стрес
  • Культурні та релігійні вірування
  • Збентеження
  • Провина в задоволенні сексу
  • Минуле сексуальне або емоційне насильство

Питання стосунків

Проблеми пар поза спальнею можуть вплинути на їх сексуальні стосунки. Проблеми можуть включати:

• Відсутність зв’язку з партнером
  • Невирішені конфлікти
  • Погана комунікація сексуальних потреб та уподобань
  • Невірність або порушення довіри
  • Інтимне насильство партнерів

Діагностика

Медична оцінка аноргазмії зазвичай складається з:

• Ретельна історія хвороби. Ваш лікар може запитати про вашу статеву історію, хірургічні втручання та поточні стосунки. Не дозволяйте своєму страху перешкоджати вам давати відверті відповіді. Ці питання зі сторони лікаря містять підказки щодо причини вашої проблеми.
  • Огляд. Ваш лікар, ймовірно, проведе загальний  огляд для пошуку фізіологічної причин аноргазмії, таких як медичний стан. Ваш лікар також може оглянути вашу область статевих органів, щоб перевірити, чи є якась очевидна фізіологічна чи анатомічна причина відсутності оргазму.
  • Аналіз крові на визначення певних гормонів.
  • УЗД.

Лікування

Лікування аноргазмії буде залежати від причини ваших симптомів. Це може включати зміни способу життя, терапію та ліки.

Зміни способу життя та терапія

Для більшості жінок ключова частина лікування включає вирішення проблем стосунків та повсякденних стресових факторів. Розуміння свого тіла та спроби різних видів сексуального стимулювання також можуть допомогти.

Розумійте своє тіло краще. Розуміння вашої анатомії та того, як і де ви хочете, щоб вас торкалися, може призвести до кращого сексуального задоволення.

Підвищують сексуальну стимуляцію. Жінки, які ніколи не відчували оргазм, можуть не отримати достатньої сексуальної стимуляції. Більшість жінок потребують прямого або непрямого стимулювання клітора до оргазму.

Зміна сексуальних позицій може призвести до більшого стимуляції клітора під час вагінального проникнення.

Фантазування під час сексу також може допомогти викликати оргазм.

Консультації для пар. Консультант може допомогти вам працювати через конфлікти у ваших стосунках, які можуть вплинути на вашу здатність до оргазму.

Спробуйте сексуальну терапію. Сексотерапевти спеціалізуються на лікуванні сексуальних проблем. Терапія часто включає сексуальну освіту, допомогу в спілкуванні та поведінкові вправи, які ви та ваш партнер намагаєтеся вдома.

Медичне лікування

Лікування основних станів. Якщо медичний стан заважає вашій здатності до оргазму, лікування причини може вирішити вашу проблему. Зміна або модифікація ліків, які, як відомо, інгібують оргазм, також може усунути ваші симптоми.

Естрогенна терапія для жінок в постменопаузі. Якщо аноргазмія пов’язана з симптомами менопаузи, такими як нічна пітливість та гарячі спалахи, системна терапія естрогенами – таблетками, пластиром або гелем – може полегшити ці симптоми та покращити сексуальну реакцію.

Місцева естрогенна терапія – у вигляді вагінального крему або повільно вивільняючого супозиторію або кільця, яке ви розміщуєте у вашій піхві – може збільшити приплив крові до піхви і допоможе поліпшити сексуальне збудження.

Тестостеронова терапія. Тестостерон відіграє певну роль у сексуальній функції жінки, але наскільки велика роль невідома. Крім того, він може викликати побічні ефекти, включаючи прищі, зайве волосся на тілі (гірсутизм) та облисіння чоловічого типу. Тестостерон здається найбільш ефективним для жінок з низьким рівнем тестостерону в результаті хірургічного видалення яєчників (оофоректомія).

Підготовка до зустрічі з лікарем

Якщо ваша відсутність оргазму від сексуальної активності вас турбує, запишіться на прийом до лікаря.

Складіть список:

• Ваші симптоми, коли вони почалися і за яких обставин вони виникають
  • Ваша сексуальна історія, включаючи стосунки та переживання з моменту сексуальної активності та будь-яку історію сексуальних травм чи зловживань
  • Ваш стан здоров’я, включаючи психічне здоров’я
  • Ліки, вітаміни та інші добавки, які ви приймаєте, включаючи дози
  • Питання, які потрібно задати лікареві
  • Для аноргазмії основні питання, які слід задати лікареві, включають:
  • Що може спричинити мої труднощі до оргазму?
  • Які обстеження  мені потрібні?
  • Який підхід до лікування ви рекомендуєте?
  • Чи є якісь зміни способу життя або заходи з догляду за собою, які можуть мені допомогти?
  • Чи рекомендуєте ви терапію?
  • Чи повинен мій партнер брати участь у лікуванні?
  • Не соромтеся задавати інші питання.

Чого очікувати від лікаря

Ваш лікар може задати вам питання, зокрема:

• У якому віці ви стали сексуально активними?
  • Як довго у вас виникли труднощі з досягненням оргазму?
  • Чи стають ви сексуально збудженими під час сексуальних взаємодій з вашим партнером?
  • У вас є  болі при проникненні у піхву?
  • Наскільки ви задоволені своїми нинішніми стосунками?
  • Вживаєте алкоголь чи засоби для відпочинку? Скільки?
  • Будьте відкриті зі своїм партнером. Продовжуйте сексуальну активність, а також вивчайте інші способи бути інтимними. Переміщення фокусу від оргазму на задоволення може допомогти.