Лікування тромбофлебіту

Тромбофлебіт, що це таке. Лікування тромбофлебіту

Тромбофлебіт – це запальний процес, який викликає утворення тромбу і перекриття однієї або декількох вен, як правило, на ваших ногах. Уражена вена може знаходитися в підшкірній клітковині (поверхневий тромбофлебіт) або глибоко всередині м’язів (тромбоз глибоких вен або ТГВ).

Тромбоз глибоких вен збільшує ризик серйозних проблем зі здоров’ям. Зазвичай його лікують препаратами, що розріджують кров. Поверхневий тромбофлебіт іноді лікують і препаратами, що розріджують кров.

Крижановський Сергій Анатолійович - Бодро Клінік
Крижановський Сергій Анатолійович

Лікар-хірург

Ваш телефон *

Один з поширених видів - тромбофлебіт нижніх кінцівок

Тромбофлебіт симптоми та ознаки

До ознак і симптомів тромбофлебіту підшкірних вен належать:

• Підвищена локальна температура над веною
  • Чутливість і біль в ураженій області
  • Почервоніння і набряк

Ознаками та симптомами глибоких вен тромбозу є:

• Біль розпираючого характеру в нозі
  • Набряк

При ураженні вени поруч із поверхнею шкіри ви можете побачити червоний жорсткий шнур прямо під поверхнею шкіри, ніжний на дотик. При ураженні глибокої вени на нозі нога може просто набрякнути.

Діагностика в Bodro Clinic

Щоб діагностувати тромбофлебіт, ваш лікар поцікавиться у вас про дискомфорт і шукатиме уражені вени під час огляду.

Щоб визначити, чи є у вас поверхневий тромбофлебіт або тромбоз глибоких вен, ваш лікар може вибрати один з цих методів діагностики:

УЗД (ультразвукова діагностика вен)

Цей метод може підтвердити діагноз та розрізнити поверхневий та глибокий венозний тромбоз. А також побачити місце розміщення тромбів, їх характер, і стадію процесу. Що є дуже важливим для призначення лікування.

Аналізи крові

Практично кожен пацієнт з тромбозом має підвищений рівень в крові природної речовини, що розчиняє згусток, іменованого D-димером. Але рівень D-димеру може бути підвищений і в інших ситуаціях. Тож тест на D-димер не є переконливим, але може вказувати на необхідність подальшого лікування і діагностики.

Лікування тромбофлебіту

Лікування поверхневого тромбофлебіту і глибоких вен

Для поверхневого тромбофлебіту ваш лікар може порекомендувати прикласти тепло до хворобливої ділянки, підняти уражену ногу, застосувати нестероїдні протизапальні препарати (НПЗП) та, можливо, одягнути компресійні панчохи. Зазвичай стан покращується самостійно.

Ваш лікар може також рекомендувати такі методи лікування обох типів тромбофлебіту:

Медикаментозне лікування для розрідження крові. Якщо у вас є тромбоз глибоких вен (антикоагулянти), таких як гепарин з низькою молекулярною вагою, це допоможе розрідженню тромба. Після первинного лікування прийом перорального антикоагулянтного варфарину (Кумадін, Янтовен та інші) або новішого ривароксабану (Ксарелто) протягом декількох місяців продовжує запобігати збільшенню тромбів.

Якщо ваш лікар призначив розріджувач крові, уважно дотримуйтесь інструкцій. Найбільш серйозним їх побічним ефектом може бути шлунково-кишкова кровотеча.

Ліки, що розчиняють згусток. Лікування препаратами, такими як альтеплаза, розчиняє тромби. Також відомий як тромболіз, це лікування застосовується при серйозних ТГВ, включаючи випадки, що пов’язані зі тромбоемболією легеневої артерії.

Компресійні панчохи. Компресійні панчохи, що відпускаються за рецептом, допомагають запобігти набряку та зменшити шанси на ускладнення ТЛА.

Кава фільтр. У деяких випадках, особливо якщо ви не можете приймати розріджувач крові, фільтр можна вставити в нижню порожнисту вену, щоб запобігти зникненню тромбоемболії легеневої артерії. Зазвичай фільтр видаляється, коли він більше не потрібен. Якщо у вас розміщений фільтр, поцікавтесь у лікаря, як і коли його слід зняти.

Видалення варикозної вени. Ваш лікар може хірургічним шляхом видалити варикозне розширення вен, які викликають біль або повторний тромбофлебіт. Він передбачає видалення довгої вени через невеликі розрізи. Видалення вени не вплине на кровообіг у вашій нозі, оскільки вени, які знаходяться глибше працюють у звичному режимі. Але найчастіше оперативне втручання потрібне через 3 місяці після виникнення тромбофлебіту. Це дозволить мати менше ризиків.

Профілактика тромбофлебіту вен на ногах

Сидіння під час тривалого польоту або їзда на автомобілі може спричинити набряк щиколоток і гомілок, а також підвищує ризик тромбофлебіту.

Щоб запобігти утворенню тромбу потрібно:

Ходити. Якщо ви летите чи їдете на поїзді чи автобусі, ходіть по проході один раз на годину або близько того. Якщо ви їдете, зупиняйтеся щогодини або близько того і рухайтеся.

Регулярно рухайте ногами. Згинайте щиколотки або обережно притискайте ноги до підлоги чи підставки для ніг, щонайменше, 10 разів щогодини.

Носіть вільний одяг.

Пийте багато безалкогольної, і не солодкої рідини, щоб уникнути зневоднення. Це дозволить уникнути поверхневого чи глибокого тромбофлебіту.

Що робити, якщо я знаходжусь далеко від Bodro clinic але хочу проконсультуватися з приводу операції?

Ми розуміємо, що в сучасному світі часто немає сенсу приїжджати для того, щоб проконсультуватися з приводу операції. Обстеження можна передати через електронку чи viber. Проконсультуватися можна з любої точки світу через Skype, Zoom чи messenger.

Тому перш за все ви можете заповнити форму прямо тут на сторінці, де опишете свою проблему, можете прикріпити копії обстежень, і наш відповідальний лікар дасть вам відповідь і домовиться з вами про спілкування у зручний спосіб.

Ваш телефон *

Це абсолютно безкоштовно

Після заповнення форми вам зателефонує наш хірург