Артроскопія при розриві хрестовидної зв’язки

Розрив меніска що це?

Розірваний меніск – одна з найпоширеніших травм коліна. Будь-яка діяльність, яка призвела до сильного перерозгинання чи прокручування коліна, особливо при накладенні на нього всієї ваги, може призвести до розриву меніска.

На кожному з колін є два С-подібних шматки хряща, які діють як подушка між вашою гомілковою кісткою та стегновою кісткою (називаються вони менісками). Розірваний меніск викликає біль, набряк та скутість. Ви також можете відчути блокування руху коліна і проблеми з розгинанням коліна повністю.

Консервативне лікування – таке як відпочинок, лід та ліки – іноді достатньо, щоб зменшити біль від розірваного меніска та дати травмі час самостійно залікуватися. В інших випадках розірваний меніск вимагає хірургічного лікування.

Брус Роман Богданович

Ортопед-травматолог

Шопук Віктор Миколайович

Ортопед-травматолог

Ваш телефон *

Які симптоми при розриві меніска

Якщо ви розірвали меніск, у вас можуть виникнути такі ознаки та симптоми в коліні:

• Неприємні відчуття
  • Набряк
  • Біль, особливо при скручуванні або обертанні коліна
  • Складність випрямлення коліна повністю
  • Відчуття, ніби ваше коліно замкнене на місці, коли ви намагаєтесь його рухати
  • Відчуття, як ваше коліно поступається місцем

Чому за лікуванням меніска варто звернутися у Bodro Clinic

Коли звернутися до лікаря?

Зверніться до лікаря, якщо коліно болить або набрякає, або якщо ви не можете рухати коліном.

Причини розриву медіального чи латерального меніска

Розірваний меніск може бути результатом будь-якої діяльності, яка змушує вас сильно крутити або обертати коліно, наприклад, агресивні повороти або раптові зупинки та повороти. Стояння на колінах, глибокі присідання або піднятті чогось важкого іноді може призвести до розриву медіального меніска.

У дорослих дегенеративні зміни колінного суглоба можуть сприяти розриву меніска навіть при незначній травмі.

Фактори ризику виникнення розриву меніска

Виконуючи дію, яка передбачає агресивне скручування та поворот коліна, ви піддаєтесь ризику розірвати меніск. Ризик особливо високий для спортсменів – особливо тих, хто бере участь у контактних видах спорту, таких як футбол, або в заходах, що пов’язані з поворотом, таких як теніс чи баскетбол.

Зношення і робота на колінах у віці збільшує ризик розриву меніска. Так само й ожиріння.

Ускладнення

Розірваний меніск може призвести до того, що коліно вискакує, відбувається неможливість нормально рухати коліном або виникає постійний біль в коліні. Можливо, ви більше схильні до розвитку остеоартрозу в травмованому коліні.

Діагностика розриву латерального чи медіального меніска

Розірваний ріг меніска часто можна виявити під час фізичного обстеження. Ваш лікар може порухати коліно і ногу в різні положення, спостерігати за тим, як ви ходите, і попросити присісти, щоб допомогти визначити причину ваших ознак і симптомів.

Діагностичні тести:

• Рентген. Оскільки розірваний меніск зроблений з хряща, він не з’явиться на рентгенограмі. Але рентген може допомогти виключити інші проблеми з коліном, які викликають подібні симптоми.
  • УЗД. Дозволяє побачити 80-90 відсотків розривів менісків, а також інших проявів. УЗД є першочерговим методом діагностики при травмі меніска.
  • МРТ. Не використовує радіохвилі, а сильне магнітне поле для отримання детальних зображень як твердих, так і м’яких тканин у коліні. Це найкраще візуалізація для виявлення горизонтального розриву меніска, розриву заднього чи переднього рогу латерального чи медіального менісків.

Чому за лікуванням розриву меніска варто звернутись в Bodro clinic?

У Bodro clinic ми маємо комплексне рішення такої проблеми, як розриви менісків. Адже ми маємо сучасну діагностичну базу, яка включає МРТ і УЗД суглобів, лабораторні обстеження. Ми маємо кваліфіковану мультидисциплінарну бригаду лікарів, яка включає ортопедів-травматологів, фізіотерапевтів, лікарів УЗД і МРТ діагностики, реабілітологів, дієтологів.

Артроскопія

У деяких випадках ваш лікар може використовувати інструмент, відомий як артроскоп, щоб обстежити внутрішню частину коліна. Артроскоп вставляється через крихітний розріз біля коліна.

Пристрій містить світлу та маленьку камеру, яка передає збільшене зображення внутрішньої частини коліна на монітор. При необхідності хірургічні інструменти можна вставити через артроскоп або через додаткові невеликі розрізи в коліні, щоб обрізати або відремонтувати меніск.

Операції на меніск

Лікування при розриві меніска

Початкове лікування

Лікування розірваного меніска часто починається консервативно, залежно від типу, розміру та місця розташування.

Розриви, пов’язані з артрозом, часто поліпшуються з часом при лікуванні артрозу, тому операція зазвичай не показана. Багато інших пошкоджень, які не пов’язані з блокуванням або блокуванням руху коліна, з часом стануть менш болючими, тому вони також не потребують операції.

Ваш лікар може порекомендувати:

• Відпочинок. Уникайте заходів, які посилюють біль у коліні, особливо будь-якої діяльності, яка змушує вас крутити, обертати або повертати коліно. Якщо ваш біль сильний, використання милиць може зняти тиск з коліна і сприяти загоєнню.
  • Холод або кріотерапія. Холод може зменшити біль і набряки в колінах. Використовуйте холод або фізіотерапевтичну процедуру (кріотерапію), пакетик із замороженими овочами або рушник, наповнений кубиками льоду протягом приблизно 15 хвилин, тримаючи коліно піднятим. Робіть це кожні чотири-шість годин перший або два дні, а потім так часто, як потрібно.
  • Ліки. Знеболюючі також може допомогти полегшити біль у колінах.

Терапія

Фізіотерапія може допомогти вам зміцнити м’язи навколо коліна та в ногах, щоб стабілізувати та підтримати колінний суглоб. Фізіотерапія найефективніше знімає біль і запалення в коліні.

Хірургія

Якщо коліно залишається болючим, незважаючи на реабілітацію або якщо коліно блокується, лікар може порекомендувати операцію. Іноді можливо виправити розірваний меніск, особливо у дітей та молодих людей.

Якщо пошкодження неможливо відновити, меніск може бути хірургічно підстрижений, можливо, через невеликі розрізи за допомогою артроскопа. Після операції вам потрібно буде робити вправи для збільшення і підтримки сили та стабільності коліна.

Якщо у вас запущений дегенеруючий артроз, лікар може порекомендувати заміну коліна.

Розрив меніска

Після лікувальний період

Спосіб життя та домашні засоби

Уникайте заходів, які посилюють біль у коліні – особливо видів спорту, які передбачають повороти або скручування коліна – до тих пір, поки біль не зникне. Лід та знеболюючі засоби, які продаються без рецепта, можуть бути корисними.

Що робити, якщо я знаходжусь далеко від Bodro clinic але хочу проконсультуватися з приводу операції?

Ми розуміємо, що в сучасному світі часто немає сенсу приїжджати для того, щоб проконсультуватися з приводу операції. Обстеження можна передати через електронку чи viber. Проконсультуватися можна з любої точки світу через Skype, Zoom чи messenger.

Тому перш за все ви можете заповнити форму прямо тут на сторінці, де опишете свою проблему, можете прикріпити копії обстежень, і наш відповідальний лікар дасть вам відповідь і домовиться з вами про спілкування у зручний спосіб.

Ваш телефон *

Це абсолютно безкоштовно

Після заповнення форми вам зателефонує наш хірург