Лікування цукрового діабету

Лікування цукрового діабету – це комплексна проблема, з якою потрібно боротись цілаю командою фахівців

Лікування цукрового діабету у Bodro clinic

Цукровий діабет стимулює спрагу, навіть якщо вам було що випити. Це також призводить до того, що ви виробляєте велику кількість сечі.

Хоча терміни «цукровий діабет» і «нецукровий діабет» звучать схоже, вони не пов’язані між собою. Цукровий діабет – який може виникнути як тип 1 або 2 – є найбільш поширеною формою діабету.

Немає ліків проти «нецукрового діабету». Але лікування може полегшити спрагу, і зменшити виділення сечі.

Симптоми

Ознаками та симптомами нецукрового діабету є:

• Надзвичайна спрага
  • Виробляючи велику кількість розведеної сечі
  • Часта потреба вставати, щоб помочитися протягом ночі
  • Перевага для холодних напоїв

Якщо ваш стан серйозний, виділення сечі може становити до 20 кварталів (приблизно 19 літрів) на день, якщо ви п’єте багато рідини. Здорова доросла людина зазвичай мочиться в середньому 1 або 2 чверті (приблизно від 1 до 2 літрів) на день.

Ярослав Володимирович Волошин
Волошин Ярослав Володимирович

Лікар – ендокринолог

У немовляти або маленької дитини з нецукровим діабетом можуть бути такі ознаки та симптоми:

• Важкі, мокрі пелюшки
  • Намокання ліжка
  • Неприємності зі сном
  • Лихоманка
  • Блювота
  • Запор
  • Затримка росту
  • Втрата ваги

Коли звернутися до лікаря

Негайно зверніться до лікаря, якщо ви помітили надмірне сечовипускання та сильну спрагу.

Причини

Цукровий діабет виникає, коли ваш організм не може правильно збалансувати рівень рідини в організмі.

Якщо ваша система регулювання рідини працює належним чином, ваші нирки допомагають підтримувати цей баланс. Нирки виводять рідину з крові. Ці рідинні відходи тимчасово зберігаються у вашому сечовому міхурі як сеча, до сечовиділення. Організм також може позбавити себе зайвої рідини через пітливість, дихання або діарею.

Гормон під назвою антидіуретичний гормон (АДГ) або вазопресин допомагає контролювати швидкість або повільність виділення рідини. СДГ виробляється в частині мозку, яка називається гіпоталамусом, і зберігається в гіпофізі, невеликій залозі, яка знаходиться в основі мозку.

Якщо у вас є нецукрований діабет, ваш організм не може правильно збалансувати рівень рідини.

• Центральний нецукровий діабет. Пошкодження гіпофіза або гіпоталамуса від хірургічного втручання, пухлини, травми голови або хвороби можуть викликати центральний нецукрований діабет, впливаючи на звичне виробництво, зберігання та вивільнення АДГ. Успадковане генетичне захворювання також може викликати цей стан.
  • Нефрогенний нецукровий діабет. Нефрогенний нецукровий діабет виникає при дефекті ниркових канальців – структур у ваших нирках, які викликають виділення або реабсорбцію води. Цей дефект змушує ваші нирки не в змозі правильно реагувати на СДУ. Дефект може бути наслідком спадкового (генетичного) порушення або хронічного розладу нирок. Деякі препарати, такі як літій або противірусні препарати, такі як фоскарнет (Фоскавір), також можуть викликати нефрогенний нецукровий діабет.
  • Гестаційний цукровий діабет.Гестаційний цукровий діабет рідкісний. Він виникає лише під час вагітності, коли фермент, виготовлений плацентою, руйнує АДГ у матері.
  • Первинна полідипсія.Також відомий як діпсогенний нецукрований діабет, такий стан може спричинити вироблення великої кількості розведеної сечі. Основна причина – вживання надмірної кількості рідини. Первинна полідіпсія може бути викликана пошкодженням механізму регулювання спраги в гіпоталамусі. Стан також був пов’язаний з психічними захворюваннями, такими як шизофренія.

Іноді очевидних причин нецукрового діабету немає. Однак у деяких людей розлад може бути результатом аутоімунної реакції, яка змушує імунну систему пошкоджувати клітини, які виробляють вазопресин.

Коли звернутися до лікаря

Нефрогенний нецукровий діабет, який присутній або народжується незабаром після народження, зазвичай має спадкову (генетичну) причину, яка назавжди змінює здатність нирок до концентрації сечі. Нефрогенний нецукровий діабет зазвичай вражає чоловіків, хоча жінки можуть передавати ген своїм дітям.

Ускладнення

Зневоднення

Нецукровий діабет може призвести до зневоднення.

Зневоднення може спричинити:

• Сухість у роті
  • Зміни еластичності шкіри
  • Жага
  • Втома

Дисбаланс електролітів

Цукровий діабет може викликати дисбаланс електролітів – мінералів у крові, таких як натрій та калій, які підтримують рівновагу рідини у вашому організмі.

Симптоми електролітного дисбалансу можуть включати:

• Слабкість
  • Нудота