Лікування бородавок

Бородавки видаляємо безслідно

Лікування бородавок у Bodro clinic

Бородавки – це невеликі зернисті нарости шкіри, які найчастіше виникають на пальцях або руках, підошвах (підошовні бородавки), геніталіях (генітальні бородавки). Грубі на дотик, звичайні бородавки також часто мають малюнок крихітних чорних крапок, які є маленькими, згущеними судинами.

Бородавки викликаються вірусом, і передаються за допомогою тілесного контакту. Бородавка може виникнути протягом 2-6 місяців після того, як попав вірус. Бородавки зазвичай не шкідливі, і з часом зникають самостійно. Багато людей вирішують видалити їх, бо вважають їх негарними.

Шафранюк Інна Геогргіївна
Шафранюк Інна Георгіївна

Дерматолог

Шопук Світлана Василівна

Лікар дерматолог-косметолог

Дрогомирецький Степан Іванович

Оперуючий лікар-хірург, лікар УЗД, проктолог

Коли звернутися до лікаря

Зверніться до лікаря щодо бородавок, якщо:

• Вони болючі або змінився їхній вигляд або колір
  • Ви намагалися лікувати бородавки, але вони зберігаються, поширюються або повторюються
  • Розростання турбують, і перешкоджають нормальній роботі чи життю
  • Ви не впевнені, чи нарости це бородавки
  • Ви дорослий, і починають з’являтися численні бородавки, які можуть вказувати на порушення роботи імунної системи.

Причини

Поширені бородавки викликаються вірусом папіломи людини (ВПЛ). Вірус досить поширений, і налічує понад 150 видів, але лише деякі викликають бородавки на руках. Деякі штами ВПЛ набуваються шляхом статевого контакту.

Однак більшість форм поширюються випадковим контактом зі шкірою або через спільні предмети, такі як рушники або мочалки. Зазвичай вірус поширюється через розриви на вашій шкірі. Кусання нігтів також може спричинити поширення бородавок на кінчиках пальців і навколо нігтів.

Імунна система кожної людини реагує на вірус ВПЛ по-різному, тому не кожен, хто контактує з ВПЛ, має бородавки.

Фактори ризику

Люди, що мають високий ризик розвитку звичайних бородавок, включають:

• Діти та молоді люди, тому що їх організм може не створити імунітет до вірусу
  • Люди з ослабленою імунною системою, такі як ВІЛ / СНІД інфіковані, або люди, які перенесли трансплантацію органів

ЛІКУВАННЯ БОРОДАВОК

Профілактика

Щоб зменшити ризик поширених бородавок:

• Уникайте прямого контакту з бородавками. Сюди входять і власні бородавки.
  • Не розчісуйте бородавки. Розчісування може поширити вірус.
  • Не використовуйте на бородавки ту саму наждачну дошку, пемзу або щипці для нігтів, як і для здорової шкіри та нігтів. Використовуйте одноразову наждакову дошку.
  • Не кусайте нігті. Бородавки частіше трапляються на зламаній шкірі. Вищипування шкіри навколо нігтів відкриває двері для вірусу.

Діагностика

У більшості випадків, лікар може діагностувати  бородавки за допомогою однієї або декількох з цих методик:

• Огляд бородавки
  • Вискоблюючи верхній шар бородавки, щоб перевірити наявність ознак темних, чітких точок (згущених кровоносних судин), які є звичайними для бородавок
  • Видалення невеликої ділянки бородавки (біопсія) та відправлення її в лабораторію на аналіз, щоб виключити інші типи шкірних наростів

Лікування

Найчастіше бородавки проходять без лікування, хоча це може зайняти рік-два, і поблизу можуть розвинутися нові. Деякі люди вирішують лікувати бородавки лікарем, тому що лікування в домашніх умовах не працює, а бородавки турбують, поширюються або викликають косметичні проблеми.

Цілі лікування – знищити бородавку, стимулювати реакцію імунної системи на боротьбу з вірусом. Лікування може зайняти тижні або місяці. Навіть при лікуванні бородавки мають тенденцію до рецидиву або поширення. Лікарі, як правило, починають з найменш болісних методів, особливо при лікуванні маленьких дітей.

Ваш лікар може запропонувати один із наступних підходів, виходячи з розташування бородавок, симптомів та ваших уподобань. Ці методи іноді застосовують у поєднанні з домашніми методами лікування, такими як саліцилова кислота.

• Більш сильний пілінг (саліцилова кислота). Ліки проти бородавок, саліциловою кислотою діють, видаляючи шари бородавки за один раз. Дослідження показують, що саліцилова кислота ефективніша в поєднанні із заморожуванням.
  • Заморожування (кріотерапія). Заморожувальна терапія, проведена в кабінеті лікаря, передбачає нанесення рідкого азоту на бородавку. Заморожування діє, спричиняючи руйнування тканин під бородавкою, і навколо неї. Потім мертва тканина відшаровується протягом тижня або близько того. Цей метод також може стимулювати вашу імунну систему до боротьби з вірусними бородавками. Інколи, вам знадобиться повторне лікування. Побічні ефекти кріотерапії включають біль, пухирі та знебарвлення шкіри на оброблюваній ділянці. Оскільки ця методика може бути болючою, її зазвичай не використовують для лікування бородавок маленьких дітей.
  • Інші кислоти. Якщо саліцилова кислота або заморожування не працює, лікар може спробувати трихлороцтову кислоту. Цим методом лікар спочатку голить поверхню бородавки, а потім наносить кислоту дерев’яною зубочисткою. Це вимагає повторних процедур щотижня або близько того. Побічні ефекти – це печіння та жар.
  • Невелика операція (видалення скальпелем, або радіохвильове видалення). Ваш лікар може видалити бородавку. На оброблюваній ділянці може залишитися шрам (рубець).
  • Лазерне лікування. Лазерне лікування лазерним імпульсом спалює (припікає) крихітні судини. Уражена тканина з часом відмирає, і бородавка відпадає. Докази ефективності цього методу обмежені, і це може спричинити біль і рубці.

Підготовка до зустрічі з лікарем

Ви, швидше за все, спочатку звернетесь до хірурга чи сімейного лікаря. Але вас можуть направити до дерматолога. Наступні поради можуть допомогти вам підготуватися до зустрічі.

Що ти можеш зробити

Візьміть список усіх ліків, які ви приймаєте регулярно, включаючи безрецептурні  ліки та дієтичні добавки – та добову дозу кожного.

Ви також можете перелічити питання до свого лікаря, такі як:

• Що сприяло розвитку бородавки?
  • Якщо я їх видалю, вони повернуться?
  • Які способи лікування є, і які ви рекомендуєте?
  • Які типи побічних ефектів я можу очікувати?
  • Які альтернативи основним підходам ви пропонуєте?
  • Якщо утвори не є бородавками, які аналізи потрібно зробити, щоб зрозуміти що це?
  • Як можна запобігти бородавкам?

Чого очікувати від лікаря

У вашого лікаря також можуть виникнути деякі питання до вас, наприклад:

• Коли ви вперше помітили бородавки?
  • Ви коли-небудь мали їх у минулому?
  • Вас турбують бородавки чи з косметичних міркувань, чи заради комфорту?
  • Які методи лікування бородавок ви вже використовували? Якщо так, то як довго ви їх використовували та які були результати?

Телефонуйте нам