Лікування епікондиліту

Ударно-хвильова терапія є одним з найефективніших способів лікування епікондиліту

Епікондиліт

Тенісний лікоть (латеральний епікондиліт) – хворобливий стан, який виникає при перевантаженні сухожиль у вашому ліктьовому суглобі, як правило, повторюваними рухами зап’ястя та руки.

Біль від тенісного ліктя виникає насамперед там, де сухожилля м’язів передпліччя прикріплюються до кістки на зовнішній стороні ліктя. Біль також може поширюватися на передпліччя та зап’ястя.

Брус Роман Богданович

Ортопед-травматолог

Шопук Віктор Миколайович

Ортопед-травматолог

Колесник
Колесник Денис Анатолійович

Лікар реабілітолог

Причини

Тенісний лікоть — це надмірне ураження та пошкодження м’язів. Причиною є багаторазове скорочення м’язів передпліччя, яке ви використовуєте для випрямлення, підняття руки та зап’ястя. Повторні рухи та стрес для тканини можуть призвести до низки крихітних пошкоджень сухожиль, які прикріплюють м’язи передпліччя до кістки на зовнішній стороні ліктя.

• Використання сантехнічних інструментів
  • Вкручування гвинтів
  • Розрізання кулінарних інгредієнтів, особливо м’ясних
  • Постійне використання комп’ютерної миші

Попри свою назву, спортсмени – не єдині люди, які мають дану проблему.

ЛІКУВАННЯ ЕПІКОНДИЛІТУ

Симптоми

Біль, пов’язана з тенісним ліктем, може виникати з зовнішньої сторони ліктя у передпліччі та зап’ясті. Виникає слабкість м’язів передпліччя, неможливість утримувати предмети, виконувати фізичну роботу та займатись спортом.

Діагностика

Під час фізикального обстеження ваш лікар може чинити тиск на уражену область або попросити різними способами рухати ліктем, зап’ястям та пальцями.

У багатьох випадках ваш анамнез та фізичний огляд дають достатньо інформації для постановки діагнозу латерального епікондиліту (тенісного ліктя). Але якщо ваш лікар підозрює, що ваші симптоми можуть бути причиною чогось іншого, він може запропонувати рентгенографію та інші види обстежень.

Основним неінвазивним методом обстеження є ультразвукова діагностика, яка дає чітку картину по даному захворюванню.

Лікування

Основним та найбільш ефективним методом лікування є ударно хвильва терапія, ударні хвилі проникають в уражену ділянку, сприяють загоєнню та відновленню пошкоджених сухожиль, тим самим знімаючи біль.

Ін’єкції. Ваш лікар може запропонувати ввести у хворобливе сухожилля плазму, багату тромбоцитами (PRP) для найшвидшого відновлення після травм.

Також використовуються локальні ін’єкції кортикостероїдів.

Ускладнення

При відсутності лікування процес переходить в хронічну форму, запалення переходить на сусідні тканини, починається атрофія м’язів та значно погіршується якість життя.

Профілактика

Відпочинок. Уникайте заходів, які посилюють біль у лікті.

Техніка. Переконайтесь, що ви використовуєте належну техніку для своєї діяльності та уникайте надмірних навантажень.