Цистоскопія

Цистоскопія – це процедура, яка дозволяє вашому лікареві досліджувати оболонку вашого сечового міхура та трубки, яка виводить сечу з вашого тіла (уретри). Порожня трубка (цистоскоп), оснащена кришталиком, вставляється у вашу уретру і повільно просувається у ваш сечовий міхур.

Цистоскопію можна зробити в приміщенні для тестування, використовуючи місцеве знеболююче желе для оніміння уретри. Або це може бути зроблено в амбулаторній процедурі, заспокійливим шляхом. Інший варіант – це проведення цистоскопії в лікарні під час загальної анестезії.

Тип цистоскопії у вас залежить від причини вашої процедури.

Войцешин Володимир Васильович

Уролог

Мостовий Сергій Володимирович

Уролог, дитячий уролог, сексопатолог

Ваш телефон *

Чому проводиться цистоскопія у жінок

Цистоскопія застосовується для діагностики, спостереження та лікування станів, що впливають на сечовий міхур та сечівник.

Ваш лікар може рекомендувати цистоскопію:

• Вивчити причини, ознаки та симптоми. До таких ознак можна віднести кров у сечі, нетримання сечі, гіперактивність сечового міхура та болюче сечовипускання. Цистоскопія також може допомогти визначити причину частих інфекцій сечовивідних шляхів. Однак, як правило, цистоскопія не робиться, коли у вас є активна інфекція сечовивідних шляхів.
  • Діагностувати захворювання та стани сечового міхура. Приклади включають рак сечового міхура, камені сечового міхура та запалення сечового міхура (цистит).
  • Лікувати захворювання і стани сечового міхура. Через цистоскоп можна пропускати спеціальні засоби для лікування певних станів. Наприклад, дуже дрібні пухлини сечового міхура можуть бути видалені під час цистоскопії.

Цистоскопія у чоловіків

Діагностуйте збільшену простату. Цистоскопія може виявити звуження уретри там, де вона проходить через передміхурову залозу, вказуючи на збільшення простати (доброякісна гіперплазія передміхурової залози).

Ризики цистоскопії

Ускладнення цистоскопії можуть включати:

• Інфекція. Рідко цистоскопія може ввести мікроби у ваш сечовий тракт. Щоб запобігти зараженню, ваш лікар може призначити антибіотики, які слід приймати до і після вашої цистоскопії. Фактори ризику розвитку інфекції сечовивідних шляхів після цистоскопії включають похилий вік, куріння та незвичну анатомію у сечовивідних шляхах.
  • Кровотеча. Цистоскопія може призвести до появи крові в сечі. Серйозні кровотечі трапляються рідко.
  • Біль. Ви можете відчути біль у животі і відчуття печіння при сечовипусканні. Ці симптоми, як правило, легкі і поступово зменшуються після процедури.

Ознаки та симптоми серйозного ускладнення

Зателефонуйте до лікаря або зверніться до найближчого відділення швидкої допомоги, якщо у вас виникнуть:

• Неможливість сечовипускання після цистоскопії
  • Яскрава червона кров або важкі згустки крові у вашій сечі
  • Біль у животі та нудота
  • Застуда
  • Лихоманка вище 38,5 C
  • Біль або печіння під час сечовипускання, що триває понад два дні.
Цистоскопія

Як вам підготуватись до цистоскопії

Вас можуть попросити:

• Приймайте антибіотики. Ваш лікар може призначити антибіотики, які слід приймати до і після цистоскопії, особливо якщо у вас проблеми з інфекціями.
  • Зачекайте спорожнення сечового міхура. Ваш лікар може призначити аналіз сечі перед цистоскопією. Потрібно буде спорожнити сечовий міхур.

Підготуйтеся до знеболення або наркозу

Якщо під час цистоскопії ви отримаєте внутрішньовенне седативне або загальне знеболення, плануйте заздалегідь своє відновлення. Вам потрібно буде попросити когось відвезти вас додому.

Що ви можете очікувати

Під час цистоскопії

Проста амбулаторна цистоскопія може зайняти від п’яти до 15 хвилин. При виконанні в стаціонарі з седацією або загальним наркозом, цистоскопія займає від 15 до 30 хвилин.

Ваша процедура цистоскопії може слідувати цьому процесу:

• Вас попросять спорожнити сечовий міхур. Тоді ви ляжете на стіл на спину. Ви, швидше за все, розташуєте ноги в стременах.
  • Можливо, вам може знадобитися заспокійливий або знеболювальний засіб. Якщо ви отримаєте заспокійливий засіб, ви відчуєте себе сонним і розслабленим під час цистоскопії, але ви все одно будете у свідомості. Якщо ви отримаєте загальний наркоз, ви не будете у свідомості під час процедури. Обидва типи ліків можна давати через вену на руці.
  • Ваш лікар вставить цистоскоп. Перед тим ввівши спеціальний гель для запобігання болю при введенні цистоскопа. Зачекавши кілька хвилин на оніміння, ваш лікар обережно просуне цистоскоп у вашу уретру.
  • Ваш лікар обстежить уретру та сечовий міхур. Цистоскоп має на кінці кришталик, який працює як телескоп для збільшення внутрішніх поверхонь уретри та сечового міхура. Ваш лікар може розмістити спеціальну відеокамеру над об’єктивом для проектування зображень на відеоекран.
  • Ваш сечовий міхур буде наповнений стерильним розчином. Розчин надуває сечовий міхур і дозволяє лікарю краще оглянути середину. Коли ваш сечовий міхур наповнюється, ви можете відчувати потребу у сечовипусканні. Вам буде запропоновано зробити це, як тільки процедура закінчиться.
  • Можуть бути взяті проби тканини. Ваш лікар може взяти зразки тканини для лабораторного обстеження або виконати різні інші процедури під час цистоскопії.

Після цистоскопії

Можливо, вам буде дозволено відновити розпорядок дня. Якщо у вас відбулося заспокоєння або загальний наркоз, вас можуть попросити залишитись у палаті нагляду за пацієнтом, щоб дозволити ефектам ліків вийти перед виходом додому.

Ви можете відчути побічні ефекти після цистоскопії, такі як:

• Кровотеча з уретри, яке може з’явитися яскраво-рожевим у вашій сечі або на туалетній тканині
  • Відчуття печіння під час сечовипускання
  • Більш часте сечовипускання на наступний день-два.

Ви можете полегшити частину дискомфорту, якщо:

• Тримайте теплу вологу мочалку над отвором до уретри, щоб полегшити біль. Повторіть за потребою.
  • Прийміть теплу ванну. Однак ваш лікар може попросити вас уникати ванн. Якщо у вас є проблеми, зверніться до лікаря.
  • Пити воду. Вимивання сечового міхура може зменшити роздратування. Спробуйте випити 16 унцій (473 мілілітрів) води щогодини протягом перших двох годин після вашої цистоскопії.

Якщо у вас виникли проблеми після цистоскопії, зверніться до лікаря.

Результати

Ваш лікар, можливо, зможе обговорити результати відразу після процедури.

Або, можливо, доведеться почекати лікаря, щоб обговорити результати при подальшій зустрічі. Якщо ваша цистоскопія передбачала забір біопсії для перевірки на рак сечового міхура, цей зразок буде відправлений в лабораторію.

Коли аналізи будуть завершені, ваш лікар повідомить вам результати.

Що робити, якщо я знаходжусь далеко від Bodro clinic але хочу проконсультуватися з приводу операції?

Ми розуміємо, що в сучасному світі часто немає сенсу приїжджати для того, щоб проконсультуватися з приводу операції. Обстеження можна передати через електронку чи viber. Проконсультуватися можна з любої точки світу через Skype, Zoom чи messenger.

Тому перш за все ви можете заповнити форму прямо тут на сторінці, де опишете свою проблему, можете прикріпити копії обстежень, і наш відповідальний лікар дасть вам відповідь і домовиться з вами про спілкування у зручний спосіб.

Ваш телефон *

Це абсолютно безкоштовно

Після заповнення форми вам зателефонує наш хірург