Хронічна анальна тріщина

Хронічна анальна тріщина, лікування у Bodro Clinic

Анальна тріщина – це невеликий розрив в слизовій оболонці, яка закриває анальний прохід. Анальна тріщина може виникнути при проходженні твердого або великого стільця під час дефекації. Анальні тріщини зазвичай викликають біль і кровотечу при дефекації. Також у вас можуть виникнути спазми в м’язовому кільці в кінці заднього проходу (анальний сфінктер).

Анальні тріщини дуже часто зустрічаються у маленьких немовлят, але можуть утворюватись у людей будь-якого віку. Більшість анальних тріщин лікуються за допомогою простих процедур, таких як збільшення споживання клітковини або теплий душ на промежину. Деяким людям з анальними тріщинами можуть знадобитися ліки або, іноді, операція.

Крижановський Сергій Анатолійович - Бодро Клінік
Крижановський Сергій Анатолійович

Лікар-хірург

Як з вами зв'язатися? *

Симптоми анальної тріщини

Ознаки та симптоми анальної тріщини включають:

• Біль, іноді сильна, під час дефекації
  • Біль після дефекації, яка може тривати до декількох годин
  • Яскрава червона кров на стільці або туалетному папері після дефекації
  • Видима тріщина на шкірі навколо заднього проходу

Коли звернутися до лікаря

Зверніться до лікаря, якщо болить під час дефекації або помітили кров при дефекації або туалетному папері після дефекації.

Причини

До поширених причин анальної тріщини можна віднести:

• Твердий стілець
  • Запор і напруження під час дефекації
  • Хронічна діарея
  • Анальний секс
  • Пологи

Рідше причини анальних тріщин включають:

• Хвороба Крона або інше запальне захворювання кишечника
  • Анальний рак
  • ВІЛ
  • Туберкульоз
  • Сифіліс

Фактори ризику

До факторів, які можуть підвищити ризик розвитку анальної тріщини, є:

• Запор. Напруження під час дефекації та проходження твердого стільця збільшує ризик розриву.
  • Пологи. Анальні тріщини частіше зустрічаються у жінок після народження.
  • Хвороба Крона. Це запальне захворювання кишечника викликає хронічне запалення кишкового тракту, що може зробити слизову анального каналу більш вразливою до тріщин.
  • Анальний секс.
  • Вік. Анальні тріщини можуть виникати в будь-якому віці, але частіше зустрічаються у немовлят і дорослих середнього віку.
Хронічна анальна тріщина

Ускладнення

Ускладнення анальної тріщини можуть включати:

• Хронізація процесу. Анальна тріщина, яка не заживає протягом восьми тижнів, вважається хронічною і може потребувати подальшого лікування.
  • Рецидиви. Після того, як ви пережили анальну тріщину, ви схильні до появи іншої.
  • Розрив (тріщина), яка поширюється на навколишні тканини. Анальна тріщина може поширюватися на м’язове кільце, яке утримує ваш задній прохід (внутрішній анальний сфінктер), що ускладнює загоєння анальної тріщини. Незагоєна тріщина може потребувати оперативного втручання

Лікування хронічної анальної тріщини

Анальні тріщини часто гояться протягом декількох тижнів, якщо ви вживаєте заходів, щоб ваш стілець був м’яким, наприклад, збільшення споживання клітковини та рідини.

Замочування в теплій воді протягом 10 – 20 хвилин промежини декілька разів на день, особливо після дефекації, може допомогти розслабити сфінктер і сприяти загоєнню.

Якщо ваші симптоми зберігаються, вам, швидше за все, знадобиться оперативне лікування, або інші процедури.

Лікування анальної тріщини без операції

Ваш лікар може порекомендувати:

• Зовнішнє застосування нітрогліцерину, щоб сприяти збільшенню припливу крові до тріщини, що сприяє загоєнню, а також для розслаблення анального сфінктера. Нітрогліцерин зазвичай вважається лікувальним методом вибору, коли інші консервативні заходи не допомагають. Побічні ефекти можуть включати головний біль, який може бути доволі сильним.
  • Для зняття болю можуть бути корисні знеболюючі креми з вмістом лідокаїну.
  • Ін’єкція ботулінічного токсину типу А (Ботокс) для паралізації м’язів анального сфінктера та розслаблення спазмів.
  • Ліки від артеріального тиску , такі як пероральний ніфедипін або дилтіазем можуть допомогти розслабити анальний сфінктер. Ці ліки можна приймати перорально або застосовувати зовнішньо, і їх можна застосовувати, коли нітрогліцерин не є ефективним або викликає значні побічні ефекти.

Операція при анальній тріщині

Якщо у вас є хронічна анальна тріщина, стійка до інших методів лікування, або якщо ваші прояви доволі сильні, ваш лікар може порекомендувати операцію. Зазвичай лікарі проводять процедуру, яку називають бічною внутрішньою сфінктеротомією, яка передбачає розрізання невеликої частини м’яза анального сфінктера, щоб зменшити спазм і біль, а також сприяти загоєнню.

Дослідженнями встановлено, що при хронічній тріщині операція набагато ефективніша, ніж будь-яке медичне лікування. Однак операція має невеликий ризик викликати нетримання калу.

Профілактика анальних тріщин

Ви можете уникнути анальної тріщини, вживши заходів для запобігання запору або діареї. Їжте продукти з високим вмістом клітковини, пийте рідину і регулярно займайтеся фізичними вправами, щоб не напружуватися під час дефекації.

Що робити, якщо я знаходжусь далеко від Bodro clinic але хочу проконсультуватися з лікарем?

Ми розуміємо, що в сучасному світі часто немає сенсу приїжджати для того, щоб проконсультуватися. Обстеження можна передати через електронку чи інший месседжер. Проконсультуватися можна з любої точки світу через messenger.

Тому перш за все ви можете заповнити форму прямо тут на сторінці, де опишете свою проблему, можете прикріпити копії обстежень, і наш відповідальний лікар дасть вам відповідь і домовиться з вами про спілкування у зручний вам спосіб.

Як з вами зв'язатися? *

Після заповнення форми з вами зв’яжуться