Ахалазії кардії лікування

Ахалазії кардії лікування та причини виникнення

Ахалазія – рідкісне захворювання, яке ускладнює проникнення їжі та рідини у ваш шлунок. Ахалазія виникає при пошкодженні нервів у трубці (стравоході), що з’єднує рот і шлунок (стравохід).

В результаті стравохід втрачає здатність пропускати їжу вниз, а м’язовий клапан між стравоходом і шлунком (нижній стравохідний сфінктер) не повністю розслабляється – утруднює проходження їжі у ваш шлунок.

Савчук Олег Ярославович

Лікар ендоскопіст, ендоскопічний хірург

Ваш телефон *

Симптоми ахалазії стравоходу (кардії)

Основними проявами ахалазії стравоходу є неможливість їсти тверду, а потім і рідку їжу. Звичайно це супроводжується схудненням, виливанням їжі з рота, неприємним запахом.

Ахалазію треба відрізняти від інших захворювань стравоходу, таких як:

• пухлини стравоходу,
  • стріктури стравоходу.

Чи помагає медикаментозне лікування при даній хворобі?

Немає ліків від ахалазії. Але із симптомами зазвичай можна впоратися за допомогою малоінвазивного лікування або хірургічного втручання.

Діагностика

Ахалазію можна не помітити або помилково діагностувати, оскільки вона має симптоми, схожі на інші порушення травлення. Для перевірки на ахалазію ваш лікар, швидше за все, порекомендує:

• Манометрія стравоходу. Цей тест вимірює ритмічні м’язові скорочення у вашому стравоході при ковтанні, координацію і силу, яку здійснюють м’язи стравоходу, і наскільки добре нижній стравохідний сфінктер розслабляється або відкривається під час ковтання.
  • Рентген верхньої частини травної системи. Рентген роблять після того, як ви випили спеціальний розчин, який покриває і заповнює внутрішню оболонку вашого травного тракту. Покриття дозволяє лікареві побачити силует вашого стравоходу, шлунка та дванадцятипалої кишки. Вас також можуть попросити проковтнути барієву таблетку, яка може допомогти виявити закупорку стравоходу.
  • Гастроскопія. Ваш лікар через рот вставляє тонку гнучку трубку, оснащену світлом і камерою (ендоскопом), щоб оглянути внутрішню частину стравоходу і шлунка. Ендоскопію можна використовувати для визначення часткової закупорки стравоходу, якщо ваші симптоми або результати барієвого дослідження свідчать про таку можливість. Ендоскопія також може бути використана для збору зразка тканини (біопсія) для тестування на ускладнення рефлюксу, такі як стравохід Барретта.
Ахалазії кардії лікування

Ахалазія кардії лікування

Лікування ахалазії фокусується на розслабленні або змушенні відкрити нижній стравохідний сфінктер, щоб їжа та рідина могли легше пересуватися через ваш травний тракт.

Конкретне лікування залежить від вашого віку та тяжкості стану.

Нехірургічне лікування

Нехірургічні варіанти включають:

• Пневматична дилатація. Балон вставляється в стравохідний сфінктер і надувається, щоб розширити отвір. Цю амбулаторну процедуру, можливо, потрібно буде повторити, якщо сфінктер стравоходу не залишається відкритим. Майже третина людей, які отримували балонну дилатацію, потребують повторного лікування протягом шести років.
  • Ботокс (ботулінічний токсин типу А). Цей м’язовий релаксант можна вводити безпосередньо в стравохідний сфінктер ендоскопом. Ін’єкції, можливо, потрібно буде повторити, а повторні ін’єкції можуть ускладнити пізніше операцію, якщо це необхідно. Ботокс, як правило, рекомендується застосовувати лише людям, які не є добрими кандидатами на пневматичну дилатацію або операцію через вік або загальний стан здоров’я.
  • Ліки. Ваш лікар може запропонувати м’язові релаксанти, такі як нітрогліцерин або ніфедипін перед їжею. Ці ліки мають обмежений ефект лікування та серйозні побічні ефекти. Ліки, як правило, розглядаються лише в тому випадку, якщо ви не є кандидатом на пневматичну дилатацію або хірургічне втручання, і ботокс не допоміг.

Операції при ахалазії кардії (стравоходу)

Молодим людям може бути рекомендована хірургія, оскільки нехірургічне лікування в цій групі є менш ефективним.

Хірургічні варіанти включають:

• Міотомія Хеллера. Хірург надсікає м’яз на нижньому кінці сфінктера стравоходу, щоб їжа легше проходила в шлунок. Процедуру можна проводити неінвазивно (лапароскопічна міотомія Геллера). Люди, яким проводили міотомію Хеллера, згодом можуть мати гастроезофагеальну рефлюксну хворобу (ГЕРХ).
  • Фундоплікація. Хірург обмотує верхню частину вашого шлунка навколо нижнього стравохідного сфінктера, щоб підтягнути м’язи та запобігти кислотному рефлюксу. Фундоплікація може бути виконана одночасно з міотомією Хеллера, щоб уникнути майбутніх проблем з кислим рефлюксом. Фундоплікація зазвичай проводиться за допомогою малоінвазивної (лапароскопічної) процедури.
  • Пероральна ендоскопічна міотомія (POEM). Хірург використовує ендоскоп, що вставляється через рот і в горло, щоб створити надріз у внутрішній оболонці стравоходу. Потім, як при міотомії Хеллера, хірург скорочує м’яз на нижньому кінці стравохідного сфінктера. POEM не включає процедуру антифлюксу.

Що робити, якщо я знаходжусь далеко від Bodro clinic але хочу проконсультуватися з приводу операції?

Ми розуміємо, що в сучасному світі часто немає сенсу приїжджати для того, щоб проконсультуватися з приводу операції. Обстеження можна передати через електронку чи viber. Проконсультуватися можна з любої точки світу через Skype, Zoom чи messenger.

Тому перш за все ви можете заповнити форму прямо тут на сторінці, де опишете свою проблему, можете прикріпити копії обстежень, і наш відповідальний лікар дасть вам відповідь і домовиться з вами про спілкування у зручний спосіб.

Ваш телефон *

Це абсолютно безкоштовно

Після заповнення форми вам зателефонує наш хірург