Зниження статевого потягу

Зниження статевого потягу у жінок

Зниження статевого потягу у жінок

Жіночі сексуальні бажання природно коливаються з роками. Піддвищене сексуальне бажання або зниження статевого потягу зазвичай збігаються з початком або кінцем стосунків або з великими життєвими змінами, такими як вагітність, менопауза або хвороба. Деякі ліки, що застосовуються при розладах настрою, також можуть викликати низький статевий потяг у жінок.

Якщо ваша незацікавленість у сексі продовжується або повертається і спричиняє особисті страждання, у вас може виникнути стан, який називається зниження лібідо.

Але вам не потрібно відповідати цьому медичному визначенню, щоб звернутися за допомогою. Якщо вас турбує низький статевий потяг або зменшення статевого потягу, є зміни способу життя та сексуальні прийоми, які можуть частіше ставити вас у настрій.

Конфіденційна контактна форма

Мостовий Сергій Володимирович

Уролог, дитячий уролог, сексопатолог

Симптоми

Якщо ви хочете займатися сексом рідше, ніж ваш партнер, жоден з вас не обов’язково знаходиться поза нормою для людей на вашому життєвому етапі – хоча ваші розбіжності можуть спричинити неприємності.

Так само, навіть якщо ваш сексуальний потяг слабший, ніж колись, ваші стосунки можуть бути сильнішими, ніж будь-коли. Підсумок: Не існує жодного магічного числа, яке б визначало низький статевий потяг. Він різниться між жінками.

Симптоми низького статевого потягу у жінок включають наступне:

• не мати інтересу до будь-якого виду сексуальної активності
  • ніколи або рідко мати сексуальні фантазії чи думки
  • вас турбує ваша відсутність сексуальної активності чи фантазії.

Коли звернутися до лікаря

Якщо вас турбує зниження бажання сексу, поговоріть з лікарем. Рішення може бути таким же простим, як зміна ліків, які ви приймаєте, та поліпшення будь-яких хронічних захворювань, таких як високий кров’яний тиск або діабет.

ЗНИЖЕННЯ СТАТЕВОГО ПОТЯГУ

Причини

Бажання до сексу ґрунтується на складній взаємодії багатьох речей, що впливають на близькість, включаючи фізіологічне та емоційне самопочуття, переживання, переконання, спосіб життя та ваші нинішні стосунки. Якщо у вас є проблеми в будь-якій з цих областей, це може вплинути на ваше бажання сексу.

Фізіологічні причини

Широкий спектр захворювань, фізіологічних змін та медикаментів може спричинити низький рівень сексуального потягу, включаючи:

Сексуальні проблеми. Якщо у вас є секс, але під час сексу ви не маєте оргазму, це може зменшити ваше бажання до сексу.

Захворювання. Багато не сексологічних захворювань можуть впливати на статевий потяг, включаючи артрит, рак, діабет, гіпертонічну хворобу, ішемічну хворобу серця та неврологічні захворювання.

Медикаменти. Відомо, що деякі ліки, особливо антидепресанти, які називаються селективними інгібіторами зворотного захоплення серотоніну, знижують статевий потяг.

Життєві звички. Келих вина може налаштувати вас, але занадто багато алкоголю може вплинути на ваш сексуальний потяг. Те саме стосується наркотиків. Також куріння зменшує приплив крові, що може притупити збудження.

Хірургічні втручання. Будь-яка операція, пов’язана з молочними залозами або статевими шляхами, може вплинути на вигляд вашого тіла, сексуальну функцію та бажання сексу.

Втома. Виснаження від догляду за маленькими дітьми або старих батьків може сприяти низькому сексуальному потягу. Втома від хвороби або хірургічного втручання також може зіграти роль у низькому статевому потязі.

Зміни гормонального фону

Зміни рівня гормонів можуть змінити ваше бажання сексу. Це може статися під час:

Менопаузи. Рівень естрогену падає під час переходу до менопаузи. Це може змусити вас менше цікавитись сексом і викликати сухість тканини піхви, що призводить до болючості під час сексу або дискомфорту під час сексу. Хоча багато жінок все ще задовільняються сексом під час менопаузи та поза нею, деякі відчувають зниження лібідо під час цих гормональних змін.

Вагітність і годування груддю. Зміна гормонального фону під час вагітності, відразу після народження дитини та під час годування груддю, може знизити статевий потяг. Втома, зміни вигляду тіла, а також вплив вагітності або догляду за новою дитиною також можуть сприяти змінам вашого сексуального бажання.

Психологічні причини

Ваш стан душі може вплинути на ваше сексуальне бажання.

Існує багато психологічних причин низького статевого потягу, зокрема:

• проблеми з психічним здоров’ям, такі як тривога або депресія
  • стрес, такий як фінансовий стрес або напруга на роботі
  • поганий зовнішній вигляд тіла
  • низька самооцінка
  • булінг, або сексуальне насильство
  • попередні негативні сексуальні переживання
  • питання стосунків

Для багатьох жінок емоційна близькість є важливою прелюдією до сексуальної близькості. Тож проблеми у ваших стосунках можуть бути головним фактором низького статевого потягу.

Зниження інтересу до сексу часто є наслідком постійних проблем, таких як:

• відсутність зв’язку з партнером
  • невирішені конфлікти чи бійки
  • погана комунікація сексуальних потреб та уподобань
  • питання довіри.

Діагностика

За визначенням, у вас може бути діагностований гіпоактивний розлад сексуального потягу, якщо вам часто не вистачає сексуальних думок чи бажання, а відсутність цих почуттів спричиняє особисті страждання. Незалежно від того, підходить вам цей  діагноз чи ні, ваш лікар може шукати причини, що ваш статевий потяг не настільки високий, як ви хотіли, і знайти способи допомогти.

Окрім того, щоб поставити вам питання щодо ваших захворювань та вашої історії статевих відносин, ваш лікар також може:

Виконати огляд статевих органів. Під час обстеження ваш лікар може перевірити наявність ознак фізіологічних змін, що сприяють низькому сексуальному потягу, наприклад, стоншення ваших статевих тканин, сухість піхви, що викликають біль.

Рекомендувати обстеження. Ваш лікар може призначити аналіз крові для перевірки рівня статевих гормонів та перевірки на проблеми із щитовидною залозою, діабету, високого рівню холестерину та проблем з печінкою.

Лікування

Більшість жінок виграють від способу лікування, спрямованого на безліч причин цього стану. Рекомендації можуть включати сексуальну освіту, психотерапію, а іноді медикаментозне лікування та гормональну терапію.

Сексуальне виховання та психотерапія

Терапія часто включає освіту про сексуальну реакцію та методику. Ваш лікар або консультант, ймовірно, надасть рекомендації щодо читання матеріалів або вправ для пар. Консультування сімейних пар, яке стосується питань стосунків, також може допомогти посилити почуття близькості та бажання.

Медикаменти

Ваш лікар захоче переглянути ліки, які ви вже приймаєте, щоб побачити, чи є якийсь із них, що викликає сексуальні побічні ефекти. Наприклад, антидепресанти, такі як пароксетин і флуоксетин, можуть знизити статевий потяг.

Гормональна терапія

Сухість або атрофія слизової піхви може зробити секс незручним і, в свою чергу, зменшити ваше бажання. Естроген може допомогти полегшити симптоми атрофії піхви. Однак естроген не покращує сексуальне функціонування, пов’язане з розладом гіпоактивного сексуального потягу.

Естроген випускається в багатьох формах, включаючи таблетки, пластирі, спреї та гелі. Менші дози естрогену містяться у вагінальних кремах та повільно вивільняються у формі супозиторіїв або кілець.

Чоловічі гормони, такі як тестостерон, також відіграють важливу роль у жіночій сексуальній функції, навіть незважаючи на те, що тестостерон у жінок виробляється в значно менших кількостях. Однак використання тестостерону у жінок суперечливе. Прийом його може спричинити прищі, зайве волосся на тілі, а також настрій або зміни особистості.

Спосіб життя та домашні засоби

Зміни здорового способу життя можуть дуже змінити ваше бажання до сексу:

Вправи. Регулярні вправи (аеробіка, шейпінг та інше) та силові тренування можуть збільшити вашу витривалість, покращити зовнішній вигляд тіла, підняти настрій та підвищити лібідо.

Менше стресу. Пошук кращого способу впоратися зі стресом на роботі, фінансовим стресом та щоденними клопотами може посилити ваш сексуальний потяг.

Спілкуйтеся зі своїм партнером. Пари, які навчаються спілкуватися відкритим, чесним способом, зазвичай підтримують міцніший емоційний зв’язок, що може призвести до кращого сексу. Спілкування про секс також важливо. Якщо говорити про свої сподобання та невдоволення, то це може стати основою для більшої сексуальної близькості.

Виділіть час для близькості. Запланування сексу у вашому календарі може здатися надуманим і нудним. Але перевага близькості може допомогти повернути ваш сексуальний потяг на шлях.

Додайте трохи спецій у своє сексуальне життя. Спробуйте іншу сексуальну позицію, інший час доби або інше місце для сексу. Попросіть свого партнера витратити більше часу на прелюдію. Якщо ви з вашим партнером відкриті до експериментів, фантазій, то це може допомогти вашому сексуальному бажанню.

Кидайте шкідливі звички. Куріння, наркотики та надлишок алкоголю можуть знизити ваш сексуальний потяг.

Справа та підтримка

Низький статевий потяг може бути дуже важким для вас і вашого партнера. Природно відчувати себе розчарованим або сумним, якщо ти не здатний бути таким сексуальним і романтичним, як хочеш  або був раніше.

Водночас низький статевий потяг може змусити вашого партнера відчувати себе непотрібним, що може призвести до конфліктів і чвар. І цей тип потрясінь у відносинах може ще більше зменшити бажання до сексу.

Коливання статевого потягу є нормальною частиною всіх відносин і кожного етапу життя. Постарайтеся не зосереджувати всю свою увагу на сексі. Натомість приділіть трохи часу, плекаючи себе та свої стосунки.

Ідіть на довгу прогулянку. Трохи зайвий сон. Поцілуйте свого партнера на прощання, перш ніж ви виходите за двері. Зробіть побачення в улюбленому ресторані. Відчувати себе добре і своїм партнером насправді може бути найкращою прелюдією.

Підготовка до зустрічі з лікарем

Вам може бути соромно говорити про секс із лікарем, але ця тема цілком підходить. Насправді ваше сексуальне задоволення є життєво важливою частиною вашого загального здоров’я та самопочуття.

Щоб підготуватися до цього обговорення з лікарем:

• Візьміть до уваги будь-які сексуальні проблеми, які у вас виникають, в тому числі, коли і як часто ви їх відчуваєте.
  • Складіть список вашої ключової медичної інформації, включаючи  назви всіх ліків, які ви приймаєте.
  • Деякі основні питання, які слід задати лікареві, включають:
  • Що може бути причиною моєї проблеми?
  • Чи повернеться мій рівень бажання до того, яким він був колись?
  • Які зміни в способі життя я можу внести, щоб покращити своє становище?
  • Які методи лікування доступні?
  • Питання, які може задати ваш лікар, включають:
  • Чи є у вас сексуальні проблеми?
  • Чи змінився ваш інтерес до сексу?
  • Чи є у вас проблеми зі збудженням?
  • Ви відчуваєте сухість піхви?
  • Чи можете ви отримати оргазм?
  • Чи відчуваєте ви біль або дискомфорт під час сексу?
  • На скільки для вас важливі ваші сексуальні проблеми?
  • Як давно ви відчували цю проблему?
  • У вас все ще менструація?
  • Ви коли-небудь лікувались від раку?
  • Чи були у вас гінекологічні операції?