Біль у шлунку

Біль у шлунку у Bodro Clinic

Записатись на прийом

Біль у верхніх відділах живота характерна для захворювання стравоходу, шлунка, підшлункової залози.

Іноді тут локалізуються болі при абдомінальній формі інфаркту міокарда.

Також біль в епігастрії може бути першим проявом запалення апендикса – апендициту.

Козюмич Владислав Григорович

Хірург, ендоскопіст

Клешанцова Анастасія Володимирівна
Клєшанцова Анастасія Володимирівна

Сімейний лікар, спеціаліст із УЗД

Савчук Олег Ярославович

Лікар ендоскопіст, ендоскопічний хірург

Причини болю у шлунку

1. Гастрит:
    • Бактеріальний гастрит (причиною є бактерія Helicobacter pylori)
    • Атрофічний гастрит (витончення, атрофія слизової оболонки шлунка та ін.)
    • Ерозійний гастрит (від тривалого вживання ліків, алкоголю, гострої їжі та т.п.)
    • Еозинофільний гастрит (наслідок алергічних реакцій)
    • Гострий стресовий гастрит (стреси різної етіології, важкі травми, захворювання)
    • Вірусний, грибковий гастрит (слід говорити про зниження імунітету)
  2. Виразкова хвороба шлунка та/або 12-палої кишки
  3. Онкологічні захворювання шлунка
  4. Поліпи шлунка.
Онлайн запис
БІЛЬ У ШЛУНКУ

Інші причини болю в шлунку:

• Біль у шлунку може бути викликана переїданням, нетравленням, запором, фізичною перевтомою або невеликою напругою м’язів живота. Вона також може свідчити про захворювання або інфекції, пошкодженні чи травмі, алергії, емоційний стрес або інші невідомі фактори, що залишаються недіагностованими
  • Біль у шлунку в поєднанні зі спазмами, нудотою, блювотою або діареєю може бути викликана вірусною або, рідше, бактеріальною інфекцією, симптоми яких зберігаються від однієї до трьох діб (так звана харчова токсикоінфекція)
  • Харчові отруєння зазвичай проявляються болем у шлунку і діареєю
  • Іноді біль у шлунку переходить у виражений та тривалий біль і напруження в нижній частині живота (правому нижньому квадранті). Ці симптоми можуть бути викликані апендицитом.У цьому випадку треба невідкладно проконсультуватися з лікарем.
  • Травма органів черевної порожнини може викликати біль у шлунку, яка проходить у міру загоєння.
  • Деякі люди страждають непереносимістю молока, особливо його цукру (лактози), що супроводжується болем в епігастрії, здуттям живота та іншими проявами нетравлення. Різні види харчової алергії можуть викликати біль у шлунку при вживанні відповідних продуктів.

Діагностика болю в животі:

• консультація сімейного лікаря для збору анамнезу та фізикального обстеження, постановки попереднього діагнозу, вибору методів обстеження
  • лабораторні обстеження (загальний аналіз крові, сечі, біохімічний аналіз крові, кал на скриту кров, копрограма)
  • інструментальні методи обстеження – УЗД органів черевної порожнини та нирок, гінекологічне УЗД, КТ, МРТ, рентгенографія живота, ЕФГДС)
  • консультації гастроентеролога, гінеколога, хірурга, невропатолога при потребі.
Запишись на прийом прямо тут
Онлайн запис